Upphandlingsansvarig / Bid manager till Prenax

TNG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker Prenax en proaktiv upphandlingsansvarig som vill jobba på ett marknadsledande bolag

Har du erfarenhet av att jobba med LoU? Har du jobbat som bid manager? Som upphandlingsansvarig på Prenax kommer du att vara del av bolagets försäljningsavdelning och ansvara för att, tillsammans med kollegorna, se till att Prenax fortsätter vara framgångsrika i antalet vunna och förlängda upphandlade avtal. Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Prenax är ett bolag som satsar. De senaste åren har tillväxten varit stark och de närmsta åren är målet att fortsätta att växa. Kundnöjdheten är väldigt hög och projekten långa vilket gör att fokus kommer att ligga på att vårda och utveckla långsiktiga relationer snarare än att göra snabba affärer.

Prenax är ett svenskt bolag med global närvaro i en nischad bransch och nyligen har verksamheten flyttat till nybyggda, fräscha lokaler i Kista. Du erbjuds du ett generöst förmånspaket med friskvårdsbidrag, tjänstepension och 28 dagars semester.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som upphandlingsansvarig kommer du att självständigt driva arbetet med att skriva genomarbetade och vinnande anbud för den privata men främst den offentliga sektorn. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

* Bevakning samt kvalificering av publicerade upphandlingar enligt LoU
* Analys av förfrågningsunderlag ur ett strategiskt perspektiv
* Koordinering av anbudsprocessen
* Implementera nya affärer och tidplan för samtliga involverade nyckelpersoner
* Framtagande av affärsmässiga och vinnande anbudstexter
* Dokumentation, analys och uppföljning efter avslutad upphandling
* Prenax avtals- och offertmallar.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är på heltid, med flexibla arbetstider, och är placerad i Kista. Start sker så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete samt är införstådd i hur affären görs på den offentliga/ privata marknaden. För att uppskatta rollen så behöver du ha intresse för att formulera dig väl i skrift på svenska. Du har en akademisk examen.

Då stora delar av arbetet är självständigt, med frihet under ansvar som ledstjärna, är det viktigt att du är handlingskraftig och är duktig på att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen ser vi att du är utvecklingsorienterad, affärsmässig, noggrann och har ett stort tålamod.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-08-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hendrik Christiansson Hendrik.christiansson@tng.se 070-9378702

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3639982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: