Upphandlingsadministratör med inriktning IT
Cordovan Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cordovan Group AB i Borås,
Ale,
Uddevalla,
Halmstad,
Laholm eller i
hela Sverige Vi söker en upphandlingsadministratör med inriktning IT till Stadsledningskansliet i Borås
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur - samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Nu söker vi en upphandlingsadministratör som vill lyfta våra inköp samt hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Vi drivs av att göra bra affärer
Som upphandlingsadministratör kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare.
Du är med och utvecklar våra inköp
Hos oss är varje affär unik och alla våra beställare har olika behov och krav. Som upphandlingsadministratör kommer du att vara involverad i allt från avrop på ramavtal till strategiska inköp för hela Kommunkoncernen samt våra samarbetskommuner. Det ger dig stora möjligheter att sätta dig in i och utveckla våra inköp ur många olika perspektiv, och det enda som egentligen sätter gränsen för vad du kan vara med och upphandla är din kompetens och din ambition.
Tjänsten är inget administratörsjobb utan mer ett instegsjobb till att bli upphandlare, där du kommer att bli upplärd från grunden och få utbildning för att kunna växa i rollen som upphandlingsadministratör. Primärt kommer du att hantera mindre operativa upphandlingar och stötta upphandlare i strategiska upphandlingar vid behov, för att allt eftersom ta på dig större uppdrag.
Allt eftersom du blir mer bekväm i rollen så kommer du fokusera på upphandlingar inom IT och datakommunikation som t ex ramavtal för IT-konsulter, IT-system, tekniska lösningar för larm och bevakning. Men även andra uppdrag kan hamna på ditt bord.
För att klara rollen är det viktigt att du känner dig bekväm med att leda arbetet i dina projekt och samtidigt vara beredd att stötta i andra. Flexibilitet är centralt.
Det här letar vi efter hos dig
Vi ser att ditt intresse för inköp, din personlighet och framförallt din vilja att arbeta hos oss i Borås är det mest väsentliga.
Du har sannolikt en flerårig akademisk utbildning inom ett för tjänsten relevant område, t.ex. dataekonom, systemvetare eller annan relevant utbildning. Du kan också ha en erfarenhet, som vi bedömer likvärdig, av IT eller en erfarenhet som på annat sätt kan vara relevant för tjänsten, men vill sadla om till inköpare.
Det är meriterande om du har arbetat med inköp/upphandlingsarbete inom IT och att du kan språket inom IT för att kunna skapa ett förtroende hos våra intressenter. Det är även meriterande om du har arbetat med strategiskt upphandlingsarbete/inköpsarbete samt har goda kunskaper inom juridik, LOU eller LUF och förståelse för företagsekonomi. Det är en fördel om du har mer avancerade kunskaper inom Word och Excel.
Som person behöver du vara positiv, med ett stort driv och vara mycket intresserad av att jobba med och utveckla arbetet med inköp och upphandling. Det innebär att du har den analytiska förmågan, kan se och planera för de strategiska utmaningarna, samtidigt som du förstår vikten av kortsiktiga och smarta lösningar. Du har en fallenhet för att göra goda affärer och kan kommunicera väl i både tal och skrift. Vidare förstår du vikten av att ge service och att ha ett gott samarbete med medarbetare, beställare och leverantörer.
Ansök här
Vi kan erbjuda en utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss i Stadsledningskansliets lokaler på Kungsgatan, med tillsvidareanställning på 100 procent och med tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 8 juni.
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller
pia.strandh@cordovan.seDu lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se/lediga-tjanster/
Publiceringsdatum2021-05-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressCordovan Group AB
Stadshuset: Kungsgatan 55
50335 Borås
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cordovan Group AB (org.nr 556594-6729)
Stadshuset: Kungsgatan 55 (
visa karta)
503 35 BORÅS
Arbetsplats Borås Stad
Jobbnummer 5769814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.