Upphandlingsadministratör
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
Publiceringsdatum2022-09-24ArbetsuppgifterVår stad växer, Lokalförvaltningen kommer behöva utveckla och bygga fler skolor, förskolor och boende för vård och omsorg för stadens invånare. Det medför ett större behov av enskilda upphandlingar och ramavtal inom de områden där Göteborgs stad gemensamt saknar avtal. Vår förvaltning är idag den största köpande organisationen i Göteborgs Stad och vår upphandlingsenhet består idag av 6 upphandlare och 1 inköpscontroller.
Förvaltningen arbetar idag processbaserat. Det innebär att upphandlingsteamet tar en aktiv roll i att utveckla inköps- och upphandlingsprocessen både effektiviseringsmässigt och affärsmässigt. De ökade kraven på en hållbar stad kring klimat, miljö och sociala faktorer är en utmaning men skapar samtidigt en utvecklingspotential i vårt arbete. För att säkerställa ett långsiktigt ägande krävs ett kostnadseffektivt och hållbart förvaltarskap.
Vi söker dig som älskar ordning och reda. Du kommer ingå i ett team som fungerar som ett stöd för hela lokalförvaltningen när det gäller upphandlingar, avrop, inköp och andra upphandlingsfrågor.
Dina arbetsuppgifter;
• Stöd till förvaltningen i frågor om operativt inköp. Innebär t.ex. kunna svara på frågor från förvaltningens olika verksamheter om avrop på ramavtal och om direktupphandlingar. Genomföra enklare förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar.
• Samverka i upphandlingsteamet
• Stödja upphandlingsenheten med olika administrativa arbetsuppgifter. T.ex. struktur, uppföljning och utveckling av avtalsdatabas och status av pågående uppdrag.
• Stötta inköpscontroller med statistik och relevanta sammanställningar.
KvalifikationerVi söker dig som är driven, affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning.
Vi vill att du har;
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp/upphandling eller likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen
• Kunskap om LOU och/eller regelverket kring entreprenad.
• God kunskap i Office Paketet, särskilt Excel
• Meriterande om du har erfarenhet från inköps- eller upphandlingssystem, gärna Proceedo eller TendSign
Som person har du förmåga att verka i ett helhetsperspektiv med förståelse för förvaltningens övergripande uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och sätta dig in omgivningens behov av stöd, samtidigt som du är tydlig i din egen roll. Du är noggrann, har god administrativ förmåga, kan arbeta självständigt och har också god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C104052".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
Kontakt Tf enhetschef
Carina Malmqvist
072-0842701 Jobbnummer 7011758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.