Upphandlingsadministratör

Värmdö Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.



Vill du arbeta med inköp och upphandling i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!

Nu söker vi en noggrann och flexibel upphandlingsadministratör som vill vara en del av en enhet som i snabb takt utvecklar kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet.

I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter, möjlighet till stort eget ansvar men även stora utmaningar.

På upphandlingsenheten är vi tolv anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret.

Rollen som upphandlingsadministratör är ett självständigt och varierande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

- Ansvara för avrop och beställningar i kommunens DIS-system
- Ansvara för upphandlingsenhetens funktionsbrevlåda
- Uppdatera och underhålla den kommungemensamma avtalskatalogen
- Genomföra vissa administrativa uppgifter som tex indexuppräkningar och avtalsförlängningar
- Delta i arbetet med avtalsuppföljning
- Uppdatera enhetens intranät och hemsida

Tjänstens huvudfokus kommer vara att skapa en bra rutin och struktur för avrop i kommunens DIS-system. Vi har idag ett aktivt DIS men planerar att införa flera ytterligare under den kommande tiden och upphandlingsenheten kommer ansvara för att dessa avrop genomföras på ett korrekt och affärsmässigt sätt.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp/upphandling eller annan examen relevant för området. Har du arbetat inom en inköps- och/eller upphandlingsenhet, har kännedom om kommunens upphandlingssystemet E-avrop, har erfarenhet av arbete inom kommunikation samt kunskap om offentlig upphandling, ser vi det som meriterande. Du har god erfarenhet av administrativt arbete och självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar.

Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag och utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalsdatabas, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik. Vi arbetar just nu med att införa kategoristyrning av kommunens inköp.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som även upphandlingsenheten är en del av.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2022-05-20

Så ansöker du
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök jobbet" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 7 juni 2022.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde Enl. ök Tillsvidareanställning

Ersättning
Lön enl. ÖK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/278".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)

Arbetsplats
Upphandlingsenheten

Kontakt
Viktor Morawski
08-57048099

Jobbnummer
6668969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: