Upphandlingsadministratör

Region Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Inköpsstöd

Vi söker
Till vår enhet Inköpsstöd söker vi nu en medarbetare i rollen som Upphandlingsadministratör. Vi söker dig med gymnasiekompetens och som har några års erfarenhet från administrativt arbete. Har du erfarenhet av att arbeta med offentligt upphandlingsarbete är det meriterande och vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel och Tendsign. Du kommer också att arbeta mycket i affärssystemet Jeeves. Inköpsstöd består idag av 9 personer varav 3 arbetar som Upphandlingsadministratörer. I rollen som Upphandlingsadministratör kommer du att bistå våra Upphandlare genom upphandlingsprocessen och sköta mycket av det administrativa arbetet under avtalstiden.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig arbetsuppgifter där du har daglig kontakt med både våra beställare och leverantörer. Område inköp och materialförsörjning har stor kompetens, ett gott arbetsklimat och våra uppdragsgivare ser oss som en självklar partner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan vara aktuell. Arbetstiderna är vardagar kl. 8-16.30 och placering är på vårt kontor på Östra Storgatan i Jönköping.

Det här får du arbeta med
Detta är ett arbete med många kontakter både inom och utanför regionens organisation. I arbetsuppgifterna ingår bl a att ta fram statistik, delta i referensgruppsmöten, sammanställa avtalsspecifikationer, uppdatera ändringar, sammanställa produktspecifikation till upphandling och svara på frågor kring produkter och avtal.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss är du trygg i dig själv, serviceinriktad och behåller rätt fokus även vid ett högt arbetstempo. Du har ett professionellt arbetssätt och tar eget ansvar i ditt arbete. Vår arbetsgrupp utmärks av arbetsglädje och gott samarbete. Vi tror att även du kommer att bidra till att sprida en positiv attityd i gruppen men även i relationen med våra kunder. Vi ser att du, precis som vårt team, har starkt kundfokus och är tillmötesgående. God datorvana och goda kunskaper i det svenska språket är ett krav. Du bör vara noggrann, strukturerad och kunna hantera flera frågor samtidigt. Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Vi förväntar oss att du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten kontakta gärna Enhetschef Hanna Nyman, 010-242 41 61 alt. hanna.nyman@rjl.se Välkommen med din ansökan via länken. Sista ansökningsdag är den 6 januari 2022

Område inköp och materialförsörjning har cirka 50 medarbetare. Vi upphandlar varor och tjänster för cirka 1,9 miljarder kronor per år och vi servar ca 12 000 kunder. Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner inom vårt verksamhetsområde. Hög servicegrad och väl fungerande processer är viktigt i vårt arbete.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -

Publiceringsdatum
2021-12-23

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "S1551/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)

Arbetsplats
Region Jönköpings län

Jobbnummer
6208712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jönköpings län: