Upphandlingsadministratör

Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Enheten Upphandling får in många intressanta uppdrag och vill därför stärka upp med ytterligare en kollega. Enheten tecknar bland annat förvaltningsövergripande ramavtal inom både varu- och tjänsteområdet. Gruppen arbetar även med att bistå andra nämnder och förvaltningar vid upphandling. Funktioner för e-handel och juridik samt kostsamordning är andra områden som finns på enheten.

Vår enhet har sin arbetsplats i stadshuset, centralt i Eskilstuna precis intill nybyggda Fristadstorget, bara 5 minuter från resecentrum. Vi är redan några stycken på enheten som pendlar från andra städer med både tåg, buss eller bil och det fungerar bra.

Publiceringsdatum
2016-07-05

Arbetsuppgifter
Trivs du med att vara spindeln i nätet? Har du förmågan att på ett smidigt sätt hjälpa och stötta övriga kollegor i vad som behöver göras? Då är du den vi letar efter!

Som upphandlingsadministratör hos oss kommer du att arbeta i ett team med stort engagemang och en enorm drivkraft. Just nu är vi en arbetsgrupp bestående av upphandlare, inköpare, controller, administratör, andra interna och även externa samarbetspartners. Vi har ett starkt affärstänk, strävar hela tiden efter att utvecklas och vi vågar prova nya idéer!

Din roll ska fungera som ett stöd för upphandlarna och även controllern i deras arbete. Vi ser gärna att du på egen hand uppfattar vad som behöver göras och utför det på ett självständigt sätt. Du kommer också att fungera som länken mellan olika funktioner på enheten. Exempel på arbetsuppgifter är att genomföra mindre direktupphandlingar, prisjämförelser, delta i leverantörsmöten och utvärderingar, ansvara för olika rutiner och ta fram och sammanställa statistik och rapporter.

Flera av dina arbetsuppgifter kommer att genomföras i olika system, så vi ser därför att du är van att hantera och arbeta i olika system.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot inköp och ekonomi. Du ska också ha tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete där du är van att arbeta i en roll som håller ihop delar och samverkar med alla parter. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av inköp eller ekonomiadministration. Vi ser det också som meriterande om du har arbetat inom inköps-eller upphandlingsstöd.

Eftersom du dagligen kommer att arbeta i system har du lätt för att navigera och hantera ekonomi och inköpssystem. Du är också van att arbeta i och hantera program som Microsoft Excell, Power Point och Outlook.

Du som upphandlingsadministratör är en person som har sinne för ordning och reda. Du känner dig trygg i din roll och för dig är det väldigt viktigt att ge god service till dina medarbetare och kunder. Du ger gärna det lilla extra!

I och med din tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete har du utvecklat förmågan att arbeta självständigt och själv ta initiativ till vad som behöver göras. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i utvecklingsprojekt.

Eftersom det är semestertider kommer urvalet att ske i vecka 30 och intervjuer i augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enlig överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-24
Ange följande referens när du ansöker: 2937
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Lövstedt, Upphandlare 016-710 19 67
Jasemin Bill, Rekryteringskonsult 016-710 17 18

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2939887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: