Upphandlingsadministartör

AB Stockholmshem / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem i Stockholm

Enheten Upphandling & Inköp ansvarar för bolagets upphandlingar och avtal. Gruppen består av sex medarbetare och en chef. I rollen som upphandlingsadministratör fungerar du som administrativt stöd inom enheten och ansvarar för vår supportprocess med intern och extern kommunikation, utlämnande av handlingar, arkivering samt dokumenthantering i upphandlingsprocessen.

Publiceringsdatum
2017-06-16

Arbetsuppgifter
• Stödja Upphandlare i upphandlingsprocessen med administrativa uppdrag.
• Stödja Strategiska Inköpare i deras arbete med inköpsprocessen.
• Ansvara för "Hantering av nytt avtal".
• Vara avdelningens första kontaktyta med övrig verksamhet och driva vår service.
• Arbeta med registervård och innehållet i våra IT-verktyg.
• Stödja upphandlingschef med material, utredningar, presentationer och andra liknande uppdrag.
• Indexreglering av avtal.
• Avtalsvård.
• Utlämna handling efter genomförd sekretessbedömning.
• Hålla Insidan uppdaterad.
• Upprätta kontrakt.
• Samordna möten.
• Systematisk ekonomisk leverantörskontroll.

Du har minst gymnasieutbildning, mycket goda kunskaper i Officepaketet samt god IT-vana. Du har även erfarenhet av arbete i en koordinerande, kundserviceliknande roll samt erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter och dokumenthantering.
Som person är du serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och tycker om att bygga och underhålla relationer. Samtidigt är du också strukturerad och noggrann och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag. I våra över 26 000 lägenheter bor drygt 50 000 stockholmare, dvs. lika många som i en medelstor stad. Vi har dessutom drygt 3 500 lokaler. I 80 år har vi byggt och förvaltat hem åt nya, gamla och unga stockholmare. Vårt arbete utgår från våra kunder hyresgästerna och syftar till att erbjuda ett välkomnande, bekvämt och tryggt boende - varje dag. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Antalet anställda är ca 330 personer. Läs mer på www.stockholmshem.se

Varaktighet, arbetstid
Vikariat på 1 år

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Stockholmshem

Adress
AB Stockholmshem
Box 9003
10271 STOCKHOLM

Kontorsadress
Hornsgatan 128

Jobbnummer
3561562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem: