Upphandlings- och inköpsansvarig
Lessebo Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Lessebo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lessebo,
Emmaboda,
Tingsryd,
Växjö,
Nybro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lessebo Kommun i Lessebo,
Växjö eller i
hela Sverige Vi är en växande kommun med ca 8 700 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. I Lessebo kommun är det lätt att lära känna varandra. Det finn ett nära samarbete förvaltningar och politiker emellan.
I Lessebo kommun ser vi lite längre. Vi satsar på utvecklingsfrågor som stärker kommunen på både kort och lång sikt samt investerar för framtidens generationer. Tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Vårt utvecklingsarbete med "utvecklingsstrategi 2025" fortsätter där målsättningen är att Lessebo kommun gör en hållbar resa där vi är fler än 10.000 invånare 2025. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare.
Publiceringsdatum2020-02-05ArbetsuppgifterTjänsten är centralt placerad vid kommunledningskontoret. Du kommer vara spindeln i nätet vid upphandlingar, avtalsfrågor och som stöd där liknande kompetens behövs. Du kommer arbeta tillsammans med vår inköpsassistent och i nära samverkan med ekonomiavdelningen och övriga förvaltningar. Upphandling är ett viktigt verktyg och en möjlighet för att utveckla vår verksamhet. Det handlar om god kravställning, hög kostnadseffektivitet och att våra hållbarhetsmål nås. Din roll blir att möta verksamheternas behov och för det krävs god omvärldsbevakning. Tjänsten är en strategisk och viktig del i Lessebo kommun för att säkerställa en god ekonomi. Vi är inne i ett utvecklingsarbete kring upphandling/inköp där du kommer att ha en viktig roll för vårt utvecklingsarbete. Vi kommer att under våren övergå från Proceedo till Marknadsplatsen där vi kan fortsätta utvecklingen mot e-handel. Du ska vara den person som ansvara för att våra medarbetare har kunskap om våra inköpsrutiner. Vi samarbetar med Växjö kommun i upphandlingsfrågor och du blir vår kontaktperson.
KvalifikationerDu kommer att arbeta som inköpsansvarig i en mindre organisation nära verksamheten med korta beslutsvägar. Som chef i en mindre organisation kommer du att arbeta både strategiskt och operativt. Därför söker vi dig som har ett engagemang för att driva verksamheten framåt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har en relevant akademisk högskoleutbildning inom juridik eller inköp/logistik eller utbildning/kompetens som vi bedömer likvärdig.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLessebo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A932139".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lessebo kommun (org.nr 212000-0613)
Jobbnummer 5079062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.