Upphandlare, vikariat

Orust kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerad i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!Om arbetsplatsen
Brinner du för upphandling, ekonomi och inköpsfrågor eller att arbeta för goda affärer? Då kan det vara dig vi letar efter. Vi söker efter en upphandlare för ett vikariat till vårt team på upphandlingsenheten. Kanske har du några års erfarenhet eller är ny inom området men ett stort intresse för området.

Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala stödfunktioner. Enheten är en liten grupp på tre personer som nu har en ledig tjänst. Under de senaste åren har kommunen genomgått en stor utvecklingsresa och ligger långt framme i upphandling- och inköpsprocesserna. Vi arbetar med digitala upphandlingar, automatiserad fakturahantering och elektroniska beställningar. Under 2022 utsågs vi till årets raket, av Visma Proceedo, med störst ökning av digitala ordrar som matchas mot fakturan.

Enheten har ett övergripande ansvar i att vägleda chefer och beställare i inköps- och upphandlingsfrågor och ansvarar för kommunens upphandlingar och strategiska frågor inom området. I uppdraget ingår, förutom att upphandla nya avtal, även hantera olika typer av samverkansavtal och stötta beställare i e-handelssystemet Proceedo. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och händelserik miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Publiceringsdatum
2023-10-20

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare genomföra upphandlingar och direktupphandlingar med skiftande komplexitet, inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs. att från uppstart driva projektgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo.

Du ansvarar för avtalsförvaltning och uppföljning av avtal inom dina avtalsområden men även hantering av samverkansavtal med våra samverkansparter. Att ge stöd och rådgivning inom upphandlings- och avtalsfrågor internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du genomför och kan motivera dina upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, samt bistår med juridiskt perspektiv i upphandlings- och inköpsfrågor.

I ditt uppdrag ingår även att aktivt delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling och inköp.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har mycket god svenska i tal och skrift och goda kunskaper och erfarenhet av Office-paketet. Det är meriterande om du har:

• arbetat som upphandlare inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo
• kunskap och erfarenhet av projektledning.

För att trivas i rollen som upphandlare hos oss ska du vara noggrann, självgående och analytiskt lagd med sinne för ordning och reda. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till förbättring av arbetet och trivs med att utveckla dig och enheten vidare. Då arbetet innebär mycket kontakter, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och bra på att skapa goda relationer med både interna och externa kontakter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Den här tjänsten kan passa både dig som antingen är relativt ny i yrket och vill utvecklas till en skicklig upphandlare eller för dig som är erfaren men tycker om att arbeta lite bredare och nära beställare.

Övrig information
Arbetstid/varaktighet: Heltid, tidsbegränsad anställning, vikariat tom 2025-05-31 med ev. förlängning

Lön: Individuell lönesättning

Tillträdesdag: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse

Sista dag att ansöka är 2023-11-20

Körkort: Krävs ej

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Orust kommun (org.nr 212000-1314), http://www.orust.se

Kontakt
Upphandlingschef
Emil Larbring
emil.larbring@orust.se
0304-33 41 31

Jobbnummer
8206144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: