Upphandlare, vik.

Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun är under stark tillväxt med ca 60 000 invånare. Varbergs kommun är en kommun med dynamiskt näringsliv, intressant historia och verklig naturskön miljö på alla sätt.
Inom kommunens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vår övergripande gemensamma vision är att Varberg ska vara Västkustens kreativa mittpunkt 2025 och vår verksamhetsidé är att vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Upphandlingsavdelningen är en central kompetens inom upphandlingsområdet och placerad direkt under Ekonomikontoret. Förutom juridisk och affärsmässig rådgivning upphandlar avdelningen ramavtal och objektsupphandlingar för ca 600 miljoner kr per år och det ökar allteftersom. Avdelningen samordnar och följer även upp ingångna avtal. Upphandlingsavdelningen består idag av 9 personer (varav 6 upphandlare).

Då en av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig söker vi en vikarierande upphandlare.

Publiceringsdatum
2015-11-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med referensgrupper planera, genomföra och förvalta upphandlingar inom varu- och tjänsteområdena. Dina arbetsuppgifter kommer även att bestå av att ge enheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlingsfrågor. Du kommer också delta i upphandlingsrelaterade projekt. På upphandlingsavdelningen finner du en stimulerande miljö, med stor variation i arbetet och goda möjligheter till personlig utveckling.

Kvalifikationer
Vi tror att du har högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik. Kunskap eller erfarenhet från offentlig upphandling är meriterande. Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt gärna med erfarenhet av projektorienterat arbete. Arbetet innebär många kontakter såväl inom kommunen som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet.
Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enl överenskommelse., upphör: 2017-02-01 Föräldravikariat.

Ersättning
Indivuduell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A512992
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Källner, Upphandlingschef 0340-88552, 0705-288552

Facklig kontakt
Vision 0340-887 26
Birgitta Lennermo, Civilekonomerna 070-699 04 15

Företag
Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2512641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Upphandlingsavdelningen: