Upphandlare till Västra Mälardalens kommunalförbund

Västra Mälardalens Kommunalförbund / Inköpar- och marknadsjobb / Köping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Köping, Kungsör, Arboga, Hallstahammar, Surahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Mälardalens Kommunalförbund i Köping, Arboga eller i hela Sverige

Är du redo för ett jobb som är otroligt utvecklande? Har du vad som krävs att bli vår nya upphandlare?

Upphandlare har ett av Sveriges viktigaste jobb! De bidrar på så många olika nivåer. Allt från innovationer, säkra leveranser av skyddsmateriel till ex vård och omsorg, undvika barnarbete i främmande länder, rädda miljön, fixa schyssta löner och arbetsvillkor i Sverige till att underlätta för småföretag och öppna upp marknader för lokala leverantörer.

Ingen arbetsdag kommer vara den andra lik och det innebär ett konstant lärande och utvecklande uppdrag. Som upphandlaren hos oss kommer du få en helhetsförståelse för den kommunala organisationens alla verksamhetsbehov, agera projektledare och samordna önskemål från en eller fler verksamheter, hålla utbildningar, skapa avtal med rätt varor och tjänster till verksamheter till rätt pris och med rätt kvalitet, följa upp avtalskvalité och driva utvecklingsprojekt. Utöver allt detta ska upphandlaren också se till att leverantörerna är hederliga och inte försämrar sina marginaler för mycket.

Vi på Västra Mälardalens Kommunalförbund kan erbjuda dig ett omväxlande och intressant arbete där varje dag innebär nya utmaningar. Placeringsort är på vårt kontor i Köping.


Publiceringsdatum
2021-12-28

Dina arbetsuppgifter
Upphandlingsenheten och vi upphandlare ska representera och utifrån specialistkompetens driva och ge stöd i inköps- och upphandlingsfrågor för våra fyra medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar och dess bolag och förbund. Upphandlingsenheten genomför enskilda, gemensamma och samordnade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader över direktupphandlingsgränsen, på uppdrag av kommunkoncernerna.

I uppdraget ingår att upphandlaren självständigt driver upphandlingsprocesser; från upphandlingsstart och diskussion med beställare till genomförande av upphandling samt upprättande av avtal och leverantörsutveckling. Uppdraget förutsätter nära samarbete med förvaltningar och övriga verksamheter för att samtliga upphandlingar ger maximal affärsnytta.


Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen eller utbildning inom ett för uppdraget relevant område såsom ekonomi, juridik, inköp, entreprenadrätt eller annan utbildning som tillsammans med flerårig erfarenhet av offentligt upphandlingsarbete bedöms som likvärdigt.

Du har erfarenhet av att självständigt driva upphandlings-/inköpsarbete och att tillämpa LOU. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva projekt. För en av tjänsterna ser vi gärna att du även har erfarenhet av att upphandla entreprenader. Du är mål- och leveransinriktad och har en god förmåga att åskådliggöra upphandlings- och inköpsfrågor för kommunkoncernerna. För att lyckas i rollen behöver du samarbeta och kommunicera på ett tydligt, pedagogiskt och ödmjukt sätt som skapar förtroendefulla relationer med verksamheterna. Som person är du tillmötesgående och visar vilja och skicklighet att hjälpa andra med att leverera snabba kvalitativa lösningar.

Meriterande är flerårig erfarenhet av att ha genomfört samordnade upphandlingar. Har du dessutom arbetat i upphandlingsverktyget TendSign är det en fördel. Du måste behärska svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav då bilkörning ingår i tjänsten eftersom våra verksamheter är utspridda i de olika medlemskommunerna.

Intresserad? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!


Frågor?
Upplysningar om innehåll i tjänsten lämnas av Anders Melkersson, tel. 0221-67 00 81
Upplysningar om innehåll i tjänsten lämnas av Maria Söderberg, tel. 0221-67 00 83



Anställningsvillkor
Tjänsterna tillsätts utifrån att erforderliga beslut tas.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att Västra Mälardalens Kommunalförbund behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag och förbund service och support inom bland annat, lön, krisberedskap, upphandling, IT och telefoni. Förbundet har totalt cirka 70 inom administrationen.

Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalen kommunalförbund. Det når vi genom att visa respekt för varandra, engagemang, ha uppdragsgivarna i fokus och att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.

Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun. Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetens­försörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.
Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västra Mälardalens Kommunalförbund

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Mälardalens Kommunalförbund (org.nr 222000-1578)
731 85  KÖPING

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Rekryterande chef
Anders Melkersson
0221-670 081

Jobbnummer
6213031

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Mälardalens Kommunalförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Mälardalens Kommunalförbund: