Upphandlare till upphandlingsenheten i Norrköping
Transportstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Norrköping,
Askersund,
Örebro,
Västerås,
Nora eller i
hela Sverige Ekonomi- och förvaltningsavdelningen stöder samtliga avdelningar både strategiskt och operativt i deras arbete med verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, lokal- och intendenturfrågor. Vi finns i Norrköping och har 18 medarbetare.
Om enheten
Upphandlingsenheten är en av sex enheter under ekonomi-och förvaltningsavdelningen. Upphandlingsenheten består idag av en upphandlingschef, två upphandlare samt en upphandlare/affärsjurist.
Publiceringsdatum2011-06-08ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter blir att som upphandlare självständigt driva och genomföra upphandlingar för Transportstyrelsens olika verksamheter, att tillsammans med övriga upphandlare delta i utvecklingen av upphandlingsenhetens verksamhet genom att bl a ta fram mallar, rutiner och riktlinjer samt att ge stöd och service i övrigt i upphandlingsfrågor. Förutom dessa uppgifter förväntas du delta i utbildningssammanhang och vid nätverksträffar såväl internt som externt. Arbetet kräver att du är beredd att utföra såväl rutinbetonade som mera kvalificerade arbetsuppgifter
BakgrundVi ser helst att du är en kvalificerad och erfaren upphandlare som har arbetat några år med offentlig upphandling och har haft rollen som projektledare. Din utbildningsbakgrund kan variera och kan vara inom juridik, ekonomi, teknik eller annat som bedöms kunna vara till gagn för enheten utifrån befintliga kompetenser och lämplighet. Du bör också ha goda kunskaper om offentlig upphandlingslagstiftning Vidare har du intresse för utveckling av nya metoder och teknik inom offentlig upphandling. Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling av tjänster och IT, gärna från statlig verksamhet, liksom erfarenhet av elektronisk upphandling är meriterande liksom språkkunskaper.
En hög grad av servicekänsla och integritet är egenskaper som är nödvändiga för tjänsten. Du har förmåga att arbeta drivande och självständigt under eget ansvar. Vidare är du en flexibel person som har lätt för att samarbeta med andra.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Norrköping. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde så snart som möjligt.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Alexanderson, chef för upphandlingsenheten, 011-415 21 04, 0733-85 33 12.
Fackliga frågor
Fackliga frågor besvaras av Martin Fridleifer, Saco, och Sissi Hamnström Cole, OFR, båda nås via vår vxl 0771-503 503.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2011-06-30 via vår webbplats. När du ansöker kan det ingå att besvara urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Betyg och intyg samt arbeten uppvisas på begäran vid eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Vikboplan 7
60173 Norrköping
Jobbnummer 955584
Observera att sista ansökningsdag har passerat.