Upphandlare till upphandlingsenheten

Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Östra Göinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östra Göinge, Osby, Olofström, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten i Östra Göinge

Östra Göinge kommun med drygt 15 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här har motgång vänts till framgång och nu växer och utvecklas Östra Göinge helt i enlighet med visionen om att bli 15 000 stolta göingar.

Vi växer! Inköpscentralen för Östra Göinge kommun, Osby kommun och Hörby kommun blir större när Höörs kommun väljer att ingå i denna inköpssamverkan. Vi söker därför fler medarbetare till vårt team.

Östra Göinge kommun har en gemensam upphandlingsenhet med Osby kommun och Hörby kommun och är inköpscentral för dessa kommuner, samt de kommunala bolagen Osbybostäder AB, Fjärrvärme i Osby AB, Östra Göinge Renhållnings AB, Göingehem AB, Skåne Blekinge Vattentjänst AB, IT-kommuner i Skåne AB, Hörbybostäder AB och Hörby kommuns industrifastighetsbolag AB. Nu utökas inköpscentralens uppdrag med Höörs kommun och Höörs Fastighet AB. Vi söker därför nu en upphandlare, en inköpscontroller och en hållbarhetsspecialist.

Upphandlingsenheten består idag av sex medarbetare och är organisatoriskt placerad i Östra Göinge kommun på Avdelningen för ekonomi och upphandling. Tjänstgöringen är förlagd i samtliga kommuner.


Publiceringsdatum
2020-04-17

Arbetsuppgifter
Inköpscentralens uppdrag är att genom inköp och upphandling medverka till att politiska mål och verksamhetsmål förverkligas. Inköpscentralen främjar inköpsarbete som uppfyller verksamheternas behov och hjälper verksamheterna att utvecklas och nå sina mål. Inköpscentralen ansvarar för och leder inköpsprocessen, samt ger stöd i det dagliga inköpsarbetet.

I din roll som upphandlare hos oss skapar du genom inköpsprocessen värde för medarbetarna i deras arbete och för medborgarna i deras vardag, idag och i framtiden. Du planerar och genomför upphandlingar självständigt och tillsammans med medarbetare i kommunernas och bolagens verksamheter. I arbetet ingår också att stödja och vägleda beställare i inköps- och avtalsfrågor. Du medverkar i informations- och utbildningsinsatser till verksamheter och näringsliv. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen driver och deltar du i utvecklingsprojekt och förbättringsarbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för uppdraget relevant område såsom ekonomi, juridik, inköp, entreprenadrätt, eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.

Du får gärna vara i början av din karriär inom inköp och upphandling. Kunskap och erfarenhet av projekt- och/eller processledning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal verksamhet.

För att lyckas i ditt arbete och bli en skicklig upphandlare är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av vad andra gör, av andras arbete och drivkrafter. Du har därför ett intresse för hur verksamhet och inköpsprocessen samspelar för att uppnå goda resultat och har också god förståelse för det affärsmässiga perspektivet och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt.

Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och självständigt, men med god samarbetsförmåga. Du har ett strategiskt angreppssätt på frågor och tänker gärna nytt. Du kommunicerar, både muntligt och skriftligt, på ett tydligt sätt med mycket god språklig förmåga.

Vi förutsätter att du är en van användare av Office-paketet och andra digitala verktyg. Du får gärna ha kunskaper i IT-stöd för upphandling (vi använder Kommers) och e-handel.

Du bör ha B-körkort.

Resor i tjänsten förekommer då tjänstgöring sker i samtliga kommuner.


ÖVRIGT
I Östra Göinge strävar vi efter jämställdhet och mångfald bland våra anställda. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och livserfarenheter till tjänsten.

Låter detta som jobbet för dig så är du välkommen med din ansökan senast 2020-05-06. Observera att vi gör löpande urval, inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt!

Vill du veta mer är du välkommen att ringa upphandlingschef Daniel Oredsson.

Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta!

Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A948499".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östra Göinge kommun (org.nr 212000-0860)

Arbetsplats
Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten

Jobbnummer
5193930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östra Göinge kommun, Upphandlingsenheten: