Upphandlare till Tekniska förvaltningen

Mölndals stad, Tekniska förvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Tekniska förvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Stadens centrala upphandlingsenhet inom kommunstyrelsen tillgodoser den huvudsakliga försörjningen av varor och tjänster för allt löpande behov genom ramavtal som gäller för kommunens alla förvaltningar. Därutöver ansvarar varje förvaltning för upphandling av sina förvaltningsspecifika varor och tjänster. Mölndals stad arbetar sedan flera år tillbaka med elektronisk handel och avtalsuppföljning i syfte att minska kostnaderna och förbättra inköpsprocessen, vilket gör att kommunens resurser kan användas effektivare. Vi har även ett väl utvecklat upphandlingssamarbete inom Göteborgsregionen.

Tekniska förvaltningen ansvarar för kommunens stadsmiljö, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning samt kollektivtrafikplanering. Samtliga områden står inför spännande utmaningar genom de investeringar som sker i Mölndal. Förvaltningen har ca ett 30-tal egna upphandlingar per år, gällande såväl entreprenader som varor och tjänster inom både klassiska sektorn och försörjningssektorn. Förvaltningen använder det elektroniska upphandlingssystemet TendSign.

Publiceringsdatum
2016-01-27

Arbetsuppgifter
Arbetet som upphandlare innebär att självständigt projektleda upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen innefattande behovsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård. Rollen som upphandlare innebär att du styr och ansvarar för flera upphandlingar parallellt. Vid behov ska du även verka som rådgivare i de upphandlingar eller i andra juridiska frågor som uppkommer hos våra avdelningar. Upphandlingsarbetet innebär såväl objekts- som ramavtalsupphandlingar. Uppdragen kan avse såväl entreprenader, tjänsteupphandlingar som skötsel- och underhållsarbeten. Arbetet sker i nära samarbete med uppdragsgivarna på förvaltningen.

Tjänsten är placerad på avdelningen Kund-och förvaltningsservice. Du kommer att ingå i en grupp tillsammans med vår förvaltningsjurist, nämndsekreterare och registrator. Tillsammans med vår förvaltningsjurist kommer du att arbeta med våra upphandlingar samt vara ett stöd i juridiska frågor inom förvaltningen. Du kommer även att vara ersättare för nämndsekreteraren.

Vi erbjuder ett arbete i en positiv miljö där du får möjlighet att utveckla din kunskap inom offentlig upphandling och inom juridiska frågor. Du får arbeta i en organisation med specialistkunskaper inom många områden som verkar ur ett samhällsperspektiv. Tekniska förvaltningen består av kompetenta medarbetare där du dagligen får ett inspirerande utbyte av erfarenheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot i första hand juridik, alternativt annan utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap/offentlig förvaltning om arbetsgivaren bedömer den likvärdig. Det är önskvärt med någon eller några års erfarenhet av upphandlingsarbete och/eller av juridiskt arbete inom offentlig sektor.

Det är meriterande med kunskap inom avtalsrätt samt inom de regelverk tekniska förvaltningen arbetar inom: LOU, LUF, AB 04, ABT 06 och ABK 09. Du är en van IT-användare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska arbeta självständigt, kunna samverka med andra, vara lösningsfokuserad och flexibel. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk samt är en god kommunikatör. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, välkommen med din ansökan!

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-11
Ange följande referens när du ansöker: A538078
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Hilding, Avdelningschef kund-och förvaltningsservice

Facklig kontakt
Anders Lorentzon, SACO

Företag
Mölndals stad, Tekniska förvaltningen

Adress
Mölndals stad, Tekniska förvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
2638804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Tekniska förvaltningen: