Upphandlare till Statens inköpscentral

Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2019-08-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Statens inköpscentral" (publicerad 2023-12-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Vill du arbeta hos oss där upphandling är kärnverksamhet? Vill du vara med i våra komplexa upphandlingsprojekt och fortsätta att utvecklas tillsammans med vassa kollegor? Då kan vi erbjuda en spännande tjänst.
Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar 1900 avtal inom ett 30-tal avtalsområden med 730 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar. Enheten för upphandling av varor och tjänster upphandlar statliga ramavtal inom ett stort antal områden, allt ifrån flygresor till tolktjänster, möbler och säkerhetsteknik.

Du kommer att arbeta med 19 kunniga kollegor som håller kompetens och sammanhållning högt. Vi har påbörjat förstudier inom tre nya avtalsområden det senaste året och ytterligare två nya områden kommer att bli aktuella i höst.

Upphandlingarna genomförs i projektform. Där erbjuder vi både rollen som projektmedlem och projektledare. I varje upphandlingsprojekt genomförs en förstudie där externa referensgrupper ingår. Dit bjuds deltagare från andra myndigheter in för att tydliggöra behovet inför upphandlingen. I förstudiearbetet ingår också ofta en marknadsanalys där dialog förs med olika branschaktörer för att fånga upp marknadens synpunkter och förslag inom det aktuella upphandlingsområdet.

Är du vår blivande kollega?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av praktiskt arbete med upphandling inom offentlig sektor. I arbetet har du genomfört egna upphandlingar utifrån beställares/referensgrupps behov och är nu intresserad av att fortsätta utvecklas inom området och även leda större projekt.

Du har akademisk utbildning inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område alternativt har du slutfört YH/ KY-utbildning om minst två inom offentlig upphandling.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Meriterande
Erfarenhet av att ha gjort avrop från Statens inköpscentrals ramavtal är meriterande.


För att lyckas i rollen som upphandlare har du god kunskap om Lagen om offentlig upphandling och om de lagar och regler som reglerar offentlig sektor. Du har aktuell kunskap om något av upphandlingssystemen som finns på marknaden. Egenskaper som bidrar till att du ska trivas som upphandlare hos oss är god förmåga att hålla tidplaner och strukturera dina arbetsuppgifter. Att snabbt kunna skifta fokus är också viktigt. Du bidrar med ett stort intresse för utvecklingsfrågor som skapar engagemang och delaktighet i gruppen. Din samarbetsförmåga är mycket god. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2019-08-16

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har, inklusive CV och personligt brev, senast den 9 september 2019.

Kontakt
Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Staffan Engberg,
telefon 0768-15 45 44, staffan.engberg@chefspoolen.se.

Det går också bra att vända sig till:
Therese Klaar, enhetschef, enheten för upphandling av varor och tjänster, telefon 070-367 09 46

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 700 07 88



Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajerter och liknande.





Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Birger Jarlsgatan 16
10315 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4849610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: