Upphandlare till Statens inköpscentral

Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Statens inköpscentral" (publicerad 2023-12-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Vill du vara med när vi utökar vår avtalsportfölj för ökad målgruppsnytta?

Vill du ta nästa steg i karriären, utvecklas tillsammans med vassa kollegor och ta dig an stora och komplexa upphandlingsprojekt?

Då kan vi erbjuda en spännande och utmanande tjänst hos oss som upphandlare.

Vi erbjuder dig en gedigen, och mycket uppskattad, introduktion i våra processer och vårt arbetssätt. Hos oss ser vi våra medarbetare som den viktigaste tillgången och satsar därför mycket på fortsatt kompetensutveckling. Vi vill se dig växa! Vi har nyligen förstärkt enheten med två gruppledare som både ger stöd till medarbetarna och arbetar operativt. Nu utökar vi med en erfaren kollega.

Du kommer att arbeta med 18 kunniga kollegor som håller kompetens och sammanhållning högt.

Hos oss är upphandlingsverksamheten kärnverksamhet!

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar 1900 avtal inom ett 30-tal avtalsområden med 730 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar. Enheten för upphandling av varor och tjänster upphandlar statliga ramavtal inom ett stort antal områden, allt ifrån flygresor till tolktjänster, möbler och säkerhetsteknik. På enheten har vi påbörjat förstudier inom tre nya avtalsområden det senaste året och ytterligare två nya kommer att bli aktuella i höst/vinter.

Upphandlingarna genomförs i projektform. Där kommer du att arbeta både i rollen som projektmedlem och som projektledare. I varje upphandlingsprojekt genomförs en förstudie där externa referensgrupper ingår. Dit bjuds deltagare från andra myndigheter in för att tydliggöra behovet inför upphandlingen. I förstudiearbetet ingår också en marknadsanalys där dialog förs med olika branschaktörer för att fånga upp marknadens synpunkter och förslag inom det aktuella upphandlingsområdet.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av arbete med upphandling inom offentlig sektor. I arbetet har du genomfört egna upphandlingar utifrån beställares/referensgrupps behov och är nu intresserad av att fortsätta utvecklas inom området och även leda större projekt.

Du har akademisk utbildning inom juridik, statsvetenskap, ekonomi, matematik eller annat relevant område alternativt har du slutfört YH/ KY-utbildning om minst 2 år inom offentlig upphandling. Du uttrycker dig väl på engelska och svenska, både i tal och i skrift.

Meriterande är om du har högskole-/universitetsutbildning inom matematik eller ekonomi.

För att lyckas i rollen som upphandlare har du god kunskap om Lagen om offentlig upphandling och om de lagar och regler som reglerar offentlig sektor. Du har aktuell kunskap om något av upphandlingssystemen som finns på marknaden. Egenskaper som bidrar till att du ska trivas som upphandlare hos oss är god förmåga att hålla tidplaner och strukturera dina arbetsuppgifter. Att snabbt kunna skifta fokus är också viktigt för att trivas i rollen. Du bidrar med ett stort intresse för utvecklingsfrågor och har en mycket god samarbetsförmåga. I små och stora sammanhang kan du på ett pedagogiskt sätt presentera dina upphandlingsprojekt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-09-07

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 28 september 2018. Märk din ansökan 2.2.2-5203-18.

Kontakt
Therese Klaar, enhetschef, 070-367 09 46
Karin Edstrand, SACO-S, 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, 08-700 07 88







Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
T v Heltid

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4333666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: