Upphandlare till Stadsbyggnadskontoret

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret har ca 380 anställda och vi sitter centralt på Kungsholmen med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central. Förvaltningens verksamhet genomsyras av värdeorden professionell, lösningsorienterad, helhetssyn och arbetsglädje.

Arbetsplatsbeskrivning
På ekonomienheten har vi ett kontorsövergripande uppdrag att leda och stödja avdelningarna på förvaltningen i arbetet med verksamhetsplan och budget.

Vi utgör även ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i frågor rörande upphandling och inköp. Enheten ingår i en administrativ avdelning tillsammans med HR, IT, stadsbyggnadsexpeditionen och förvaltningens registratur.

Förvaltningen har en centraliserad ekonomifunktion och vi söker dig som kan hjälpa oss att fortsätta utveckla våra arbetsprocesser och samordna stadsbyggnadskontorets arbete inom inköp och upphandling. Då Stadsbyggnadskontoret är en av flera tekniska förvaltningar inom staden innebär rollen även ett nära samarbete med övriga förvaltningar.

Publiceringsdatum
2022-12-02

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare på stadsbyggnadskontoret får du en bred tjänst. Du genomför självständigt upphandlingar kopplade till förvaltningens verksamhetsområden, ansvarar för hela upphandlingsprocessen, säkerställer att upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer samt samordnar kontorets inköpsverksamhet.

Du deltar i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer. På ekonomienheten arbetar vi med att utveckla våra arbetssätt med aktiv och löpande utveckling av arbetsmetoder, uppföljning och utvärdering av ingångna avtal. Du kommer att vara drivande i arbetet med att fortsätta utveckla inköpsfunktionen samt att i samverkan med kollegorna inom enheten säkerställa och utveckla gemensamma processer och rutiner. Detta innebär att du är med och implementerar nya rutiner för exempelvis avtalsuppföljning och interna kontroller. I ditt uppdrag ingår även att vägleda och sprida kunskap om upphandling i organisationen. Fokus kommer även ligga på att utveckla dialogen med aktuella leverantörer samt avtalsförvaltningen.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
(SKA-krav)

- En avslutad och godkänd högskoleexamen inom exempelvis juridik, ekonomi, upphandling eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som relevant
- Flerårig arbetslivserfarenhet av upphandling i en verksamhetsnära roll
- Kunskaper inom LOU
- Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du utöver ovan även har:
(BÖR-krav)

- Arbetslivserfarenhet av kommunal verksamhet
- Arbetslivserfarenhet av Kommers



I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet.

Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att driva utvecklingsarbeten med fokus på kvalitet. Du trivs med att arbeta självständigt, men har samtidigt en god samarbetsförmåga då arbetet innefattar samordningsansvar för inköp- och upphandlingsområdet. Vidare är du trygg och stabil, genom gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet. Då vi är en organisation i förändring söker vi dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang och kompetens.

Välkommen med din ansökan!

Vad vi erbjuder:

På Stadsbyggnadskontoret blir du en viktig del av en myndighet i förändring där vi alla är professionella, lösningsorienterade med helhetssyn och arbetsglädje!
Som medarbetare hos oss på Stadsbyggnadskontoret kan vi erbjuda:
• utvecklande och självständiga arbetsuppgifter
• kompetenta och kreativa kollegor
• friskvårdsbidrag/friskvårdstimme och andra rabatter på olika aktivitetsmöjligheter
• relevant kompetensutveckling i den dagliga verksamheten och i form av föreläsningar/seminarier
• generösa flextidsramar
• möjlighet till semesterväxling och föräldrapenningtillägg

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8336".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten

Kontakt
Linn Svensson, HR-konsult
08-50827122

Jobbnummer
7223633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: