Upphandlare till SFV Upphandling

Statens Fastighetsverk / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm, Solna, Botkyrka, Ekerö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du som Upphandlare arbeta med uppdraget att vårda dagens och skapa framtida Sveriges kulturarv?

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

De utlysta tjänsterna är placerade på SFV Upphandling som för närvarande består av tolv personer. SFV Upphandling finns tillsammans med Ekonomi och Verksamhetsstyrning organisatoriskt under Finans. Under 2018 beslutades att samtliga annonserade upphandlingar ska handläggas av Upphandlingsenheten. Mot nämnda bakgrund fortsätter enheten att växa. Med de nya tjänsterna vill vi stärka vår upphandlingskompetens inom områdena fastighetsdrift och utemiljödrift (AFF), entreprenad/konsulttjänster, tjänsteupphandlingar (avtalsområden såsom kommunikation, hr, management, juridik), IT men även andra områden kan förekomma.

Din roll
Enheten har det övergripande ansvaret för myndighetens upphandlingsverksamhet. Vi leder, samordnar och utvecklar myndighetens upphandlingsverksamhet med uppdraget att genomföra upphandlingar, förvalta avtal. Följa upp inköp samt biträda med kvalificerad rådgivning i upphandlingsfrågor. Inom enheten ligger tyngdpunkten på konsult-, drift-, underhålls- och entreprenadupphandlingar. Arbetet bedrivs ofta i projektform och i nära samarbete från olika delar av organisationen. Resor i samband med upphandlingar kan förekomma.

I rollen som upphandlare kommer du i huvudsak att genomföra och stödja myndigheten genom att:

• Självständigt planera och genomföra upphandlingar av varierande komplexitet
• Förvalta och följa upp ingångna avtal
• Medverka i strategiskt utvecklingsarbete och utbildningsinsatser inom verket
• Utveckla våra processer för upphandling och hålla dig uppdaterad kring aktuell lagstiftning och praxis
• Självständigt men tillsammans med verksamheten upphandla för verksamhetens strategiska avtal t.ex. inom drift och underhåll, entreprenad, m. m.
• Utveckla verksamheten efter nya lagstiftningen och se möjligheter med att utveckla avropsmodeller etc.

Din profil
Vi söker dig med YH-utbildning inriktning offentlig upphandling, högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk eller juridisk inriktning alternativt att du har lång erfarenhet och bred kompetens inom området upphandling. Du har god IT-vana och har förmåga att utrycka dig tydligt i tal och skrift. Du får gärna ha erfarenhet av upphandlingsstödssystem samt ha arbetat digitalt i ett sådant.

Det är meriterande om:

• Du har goda kunskaper och genomfört upphandlingar där standardavtalen Aff- Avtal för fastighetsförvaltning och service har tillämpats.
• du har goda kunskaper av byggsektorns standardavtal AB, ABT, ABK samt AMA AF.
• Du har genomfört entreprenadupphandlingar inom bygg.
• Du har genomfört ramavtalsupphandling avseende entreprenad/tekniska konsulter.
• Du har genomfört tjänsteupphandlingar.
• Du har genomfört IT-upphandlingar (system, licenser etc.)

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värderar högt om du har en positiv inställning, ser problem som möjligheter, är prestigelös, har god samarbetsförmåga, har ett trevligt och serviceinriktat sätt i ditt bemötande. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad, analytisk och har hög professionell integritet.

Information
SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, tel. 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Sista ansökningsdag är 7 januari 2019 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-12-07

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jesper Riis, Upphandlare 010-478 70 69

Företag
Statens fastighetsverk

Adress
Statens fastighetsverk
Box 2263, 103 16 Stockholm
10316 Stockholm

Kontorsadress
Box 2263, 103 16 Stockholm

Jobbnummer
4498131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Fastighetsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Fastighetsverk: