Upphandlare till Post- och telestyrelsen, Sveriges modernaste my - Post- och Telestyrelsen - Inköpar- och marknadsjobb i Stockholm
Upphandlare till Post- och telestyrelsen, Sveriges modernaste my
Post- och Telestyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm

Är du en person som tycker det är roligt att göra bra affärer? Det kan komma väl till pass i rollen som upphandlare på Sveriges modernaste myndighet! Vill du ha ett varierande arbete där du bland annat är med och säkerställer att alla i Sverige har tillgång till smarta, tekniska lösningar då kan du vara den upphandlare vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Hos oss får du verka i en innovativ och kreativ miljö, med uppgifter som präglas av den snabba teknikutvecklingen.

Vi tar väl hand om våra medarbetare och låter dem växa och utvecklas. Detta är också några av anledningarna till att vi har utnämnts till Sveriges modernaste myndighet.

Vad ska jag arbeta med?
Som upphandlare kommer du vara en av myndighetens fyra experter på upphandling. I arbetet kommer du därför att bereda upphandlingsärenden från start till mål. Det innebär bl.a. att skriva förfrågningsunderlag samt tillsammans med beställare identifiera myndighetens behov och utforma kravspecifikationer. Vidare ingår arbete med att utvärdera anbud, skriva avtal, göra uppföljningar samt ge stöd och råd till beställare avseende upphandling.

Därutöver ingår arbetsuppgifter kring myndighetens frågor avseende statsstöd samt avtalsfrågor, vissa sekretessfrågor, överprövningar av upphandlingar m.m.

Vi ser dock att arbetsuppgifterna till viss del kan anpassas utifrån dina kunskaper och erfarenheter.

Var på PTS ska jag jobba?
Administrativa avdelningen har till uppgift att stödja PTS arbete och utveckling. Avdelningen består av fyra enheter; Upphandling, Ekonomi- och controlling, Fastighet- och dokumentation samt it.

Upphandlingsenheten ansvarar för beredning av inköps- och upphandlingsärenden. Dessutom ger enheten råd inom myndigheten i frågor avseende statsstöd, avtalsfrågor och vissa sekretessfrågor. Enheten hanterar även myndighetens avtalsregister och för talan vid överprövningar av upphandlingar m.m.

Enheten har tre medarbetare och en chef.

Vi söker dig som har en, för tjänsten, relevant akademisk examen eller motsvarande, alternativt en eftergymnasial utbildning inom offentlig upphandling. Du ska också ha erfarenhet av praktiskt arbete med offentlig upphandling hos en myndighet/kommun eller av inköpsarbete inom det privata näringslivet.

Det är meriterande om du är jurist och/eller har kunskaper inom avtalsrätt och EU-rätt. Vi ser också positivt på om du har kunskaper inom statsstödsregelverket och/eller är notariemeriterad.

Har du också erfarenhet av att leda projekt eller processer, är även detta meriterande samt om du har erfarenhet av arbete med förhandling och/eller uppföljning av avtal.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bidra till vår kultur förväntas alla PTS-medarbetare ha välutvecklade förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Då kan vi utveckla verksamheten och trivas tillsammans.

Som person kan du snabbt sätta dig in i nya uppgifter och har en personlig integritet. Du trivs i en miljö där du har många olika arbetsuppgifter parallellt och får ta många egna initiativ eftersom du anser dig själv vara lösningsorienterad.

Vidare är du pedagogisk, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Eftersom upphandlingsenheten sätter stort värde på att vi lär av och ställer upp för varandra är det viktigt att du är samarbetsorienterad och tycker om att arbeta tillsammans med andra.

Hos oss jobbar du på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård är en del av arbetet och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett vikariat om 14 månader med eventuell chans till förlängning. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-04-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-07
Ange följande referens när du ansöker: 17-4013

Företag
Post- och Telestyrelsen

Adress
Post- och Telestyrelsen
Box 5398
10249 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 117A

Jobbnummer
3440886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: