Upphandlare till Öckerö kommun

Öckerö kommun Kommunstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen i Öckerö

I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar.

Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på.



Tjänsten är placerad inom kommunstyrelseförvaltningen, direkt under kommundirektören. Förvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp kommunens verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering. Kommunstyrelseförvaltningen ska skapa förutsättningar för kommunens övriga förvaltningar och bolag att skapa framtidens kommun.

Publiceringsdatum
2024-07-23

Arbetsuppgifter
Öckerö kommun är inne i en förändring av organisationen, där kommunstyrelsen har ett ökat fokus på styrning, ledning och strategiska frågor. Kommunstyrelsens förvaltning arbetar utifrån en matrismodell där förvaltningens processer går horisontellt i kommunens organisation. Syftet är att stärka helheten och bidra till en effektiv och flexibel organisation.

Ditt uppdrag är att stödja upphandling och inköpsprocessen både på en strategisk och operativ nivå. Du arbetar självständigt för att upphandlingsprojekt och avtalsuppföljning sker affärsstrategiskt med innovativ och strukturerad ansats. Det är nödvändigt att du kan hantera flera upphandlingar parallellt för att hålla en hög produktionstakt och effektiv genomströmning av ärenden. Upphandlingsfunktionen är en del av avdelningen för ekonomi, inköp och IT. Avdelningen ansvarar för ekonomifrågor, upphandling och inköpsfrågor samt frågor kring IT och digitalisering. Som upphandlare stödjer du inköp- och upphandlingsprocessen och du är underställd avdelningschefen.

Kvalifikationer
Som upphandlare behöver du en förmåga att driva och utveckla processer, men också bidra till att skapa engagemang hos kollegor och medarbetare i förvaltningarna.

• Du har god kännedom om inköp och upphandlingsprocessen och har kunskap om och erfarenhet av inköp och upphandlingsarbete i en politiskt styrd organisation

• Du har god kännedom om Lagen om offentlig upphandling

• Du har kompetens i att hantera avtalsfrågor och juridiska frågor kopplat till inköp och upphandling

• Du vill arbeta processinriktat. Välfungerande arbetssätt är viktiga för att uppnå ett gott resultat och leverans på uppdraget. Din roll handlar mycket om att leda och
utveckla processer och få dessa att kugga i linjeorganisationen på ett bra sätt

• I vårt sätt att tänka organisation har du förutom rollen som upphandlare, också en roll i att bidra till hela kommunens utveckling. Helhet och vi-känsla är nyckelord för
oss

• Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra arbetssätt. För att arbeta effektivt men också för att skapa en enkel vardag för de vi är till för

Som person är du drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, ett stort engagemang och stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du har gott omdöme och förmåga att bedriva upphandlingsarbetet med hög grad av integritet.

Du är tydlig och transparent och skapar engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Genom god kommunikativ förmåga skapar och underhåller du goda relationer och verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är prestigelös, öppen och trygg med integritet.

Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi/juridik eller yrkeshögskoleutbildning inom upphandling, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förmåga att tolka samt utforma upphandlingsdokument och avtal. Givetvis kan du hantera Officepaketet och har vana av att arbeta i ett upphandlingssystem.

VI ERBJUDER

Öckerö kommun är arbetsplatsen för dig som vill bidra till ett hållbart samhälle och en enklare vardag för våra invånare, företagare och besökare. Vi söker dig som är engagerad och vill vara delaktig i att ständigt förbättra och utveckla vår kommun. Delaktighet, nytänkande, gott ledarskap och samarbete är våra ledord. Vi vill vara en organisation där vi ger varandra förutsättningar att göra vårt bästa. Vi erbjuder en tjänst i en organisation och verksamhet som är under utveckling och i ett spännande skede.

I Öckerö kommuns riktlinje för distansarbete finns viss möjlighet till att arbeta på distans.

ÖVRIGT
Intervju kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
I denna rekrytering har vi gjort våra medieval och undanber oss därför kontakt från försäljare.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1306327".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)

Arbetsplats
Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Kontakt
Avdelningschef
Irene Berg
irene.berg@ockero.se
031-97 62 70

Jobbnummer
8809623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen: