Upphandlare till Mölndals stad

Mölndals stad, Juridik och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Mölndal
2016-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Mölndals stad" (publicerad 2016-08-17) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Juridik och upphandling i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden.

Vill du vara med och utveckla stadens strategiska upphandlingsarbete?

Den huvudsakliga försörjningen av varor och tjänster för allt löpande behov tillgodoses genom ramavtal som gäller för stadens alla förvaltningar. Sådana ramavtal är den centrala upphandlingsenheten inom kommunstyrelsen ansvarig för att tillhandahålla. På den centrala upphandlingsenheten arbetar 7 personer (chef, 3 upphandlare, 1 upphandlingsjurist samt 2 assistenter. De centrala ramavtalsområdena uppgår till ca 200 och omfattar mer än 1000 leverantörer. Mölndals stad arbetar sedan flera år tillbaka med elektronisk handel i syfte att minska kostnaderna och förbättra inköpsprocessen vilket gör att kommunens resurser kan användas effektivare. Vi har även ett väl utvecklat upphandlingssamarbete inom Göteborgsregionen.
Upphandlingsenheten är inne i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att ha en viktig roll med att påverka och forma utvecklingen tillsammans med enhetens medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-03-22

Arbetsuppgifter
Arbetet som kvalificerad upphandlare innebär att självständigt projektleda upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen. Det innefattar behovsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård. Du styr och ansvarar för flera upphandlingar av såväl varor som tjänster, parallellt. Vid behov ska du även verka som konsult i de upphandlingarna våra förvaltningar och kommunala bolag genomför.
Upphandlingsenheten består av kompetenta medarbetare där du dagligen får ett inspirerande utbyte av erfarenheter och möjlighet att utveckla dina kunskaper inom offentlig upphandling. Vi erbjuder ett arbete i en positiv miljö i en organisation med specialistkunskaper inom många områden som verkar ur ett samhällsperspektiv.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har akademisk examen inom ekonomi, teknik, juridik eller gått kvalificerad yrkeshögskola med motsvarande inriktning. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete/inköpsarbete. Du är en van IT-användare och har lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift. Du ska arbeta självständigt, kunna samverka med andra, vara lösningsfokuserad och flexibel. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: A552909
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Larsson, Upphandlingschef 031-315 12 71

Facklig kontakt
Åsa Kramér, SACO 031-315 10 00 asa.kramer@molndal.se
Jenny Hellsten, Vision 031-315 12 64 jenny.hellsten@molndal.se

Företag
Mölndals stad, Juridik och upphandling

Adress
Mölndals stad, Juridik och upphandling
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
2739250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Juridik och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Juridik och upphandling: