Upphandlare till Länsstyrelsen Kronoberg

Länsstyrelsen i Kronobergs län / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
2024-10-04


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö

Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.

På ekonomienheten på Länsstyrelsen Kronoberg arbetar erfarna medarbetare med att hantera och ansvara för budget, ekonomisk uppföljning och redovisning av myndighetens verksamhet. Vi ser till att resurserna används på ett effektivt sätt som följer lagar och regler. Vi tar fram ekonomiska underlag för beslut och planering av framtida behov. Enheten spelar en viktig roll för att säkerställa att myndigheten har god ekonomisk styrning och redovisning.

Publiceringsdatum
2024-10-04

Beskrivning
Nu söker vi en kollega inom upphandling med genuint intresse för att utveckla och ge stöd inom inköp.

Du blir en av sex medarbetare på ekonomienheten som tillhör avdelningen för utveckling och stöd.

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag omfattar hela upphandlingsprocessen, från att sammanställa förfrågningsunderlag till genomförd upphandling. Du har många kontakter inom och utanför länsstyrelsen och ett nära samarbete med dina kollegor. Du arbetar självständigt och växlar mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad.

Du arbetar med:

- flera upphandlingsprocesser parallellt. Ett av dina ansvarsområden är att se till att vi följer lagstiftning och interna styrdokument i alla våra upphandlingar och inköp.
- att ta fram och uppdatera styrdokument inom ditt verksamhetsområde och följa upp efterlevnaden av dessa
- att genomföra inköp enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
- avtalsförvaltning och avtalsuppföljning
- kvalificerad rådgivning när det gäller inköp till våra verksamhetsområden

Kvalifikationer
Du har:

- akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten
- flerårig erfarenhet av inköp och upphandling och att skriva affärsavtal och avtalsförvaltning
- kunskaper om lagen om offentlig upphandling
- goda IT-kunskaper
- goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- offentliga upphandlingar och inköp
- upphandling, från ax till limpa och e-handel (e-beställningar)
- att genomföra utbildningar
- projekt- och processbaserat arbetssätt
- säkerhetsskyddad upphandling och säkerhetsskyddsavtal
- att driva på utveckling till ett mer hållbart samhälle genom att efterfråga socialt och miljömässigt hållbara produkter och tjänster

Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar, prioriterar och driver ditt arbete självständigt. Du arbetar bra tillsammans med andra och är lyhörd för andras behov. Du har god förmåga att göra avvägningar och prioritera utifrån flera perspektiv och hänsynstagande. Du är kommunikativ och formulerar dig på ett korrekt, målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt både i tal och skrift på svenska. Du är lugn och tillmötesgående, uppmärksam och anstränger dig för att leverera lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Arbetsprover kan komma att användas som den del i rekryteringen.

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-5440-2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Kronobergs län (org.nr 202100-2296)

Arbetsplats
Länsstyrelsen Kronoberg, Avd. för utveckling och stöd, Ekonomienheten

Kontakt
Tina Sjögren, enhetschef
010-2237000

Jobbnummer
8937019

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Kronobergs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län: