Upphandlare till Landstinget Dalarna
Landstinget Dalarna / Inköpar- och marknadsjobb / Falun
2016-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Landstinget Dalarna" (publicerad 2017-07-03) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns det betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi som Dalarnas största arbetsgivare är en viktig del av utvecklingen.
Publiceringsdatum2016-04-08Dina arbetsuppgifterUpphandlingsavdelningen är en arbetsplats som kännetecknas av en god atmosfär och hög trivsel där vi utvecklas i våra arbetsroller genom omväxlande upphandlingsuppdrag, deltagande i arbetet med förbättringen av landstingets anskaffningsprocess samt avdelningens processer och arbetsmetoder. Avdelningen arbetar i upphandlingsverktyget e-Avrop. Vi finns i Landstingshuset i centrala Falun.
Som upphandlare arbetar du med planering och genomförande av upphandlingar inom olika varu- och tjänsteområden. Tillsammans med dina kollegor på upphandlingsavdelningen driver ni olika upphandlingsprojekt och du förväntas delta aktivt i avdelningens utvecklingsarbete avseende processer och arbetsmetoder. Du upprättar och sammanställer förfrågningsunderlag samt svarar för anbudsutvärdering samt följer upp avtal. Som en naturlig del i rollen ingår att arbeta med kvalitetssäkring och ha kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning.
Du har några års erfarenhet av att självständigt ansvara för att samordna och leda genomförandet av upphandlingar och avrop enligt LOU och har goda kunskaper om Officepaketet.
Det är meriterande om du har utbildning vid yrkeshögskola inom upphandling och inköp samt erfarenhet av upphandlingar och avrop inom IT-området
För att lyckas i ditt arbete ska du vara en drivande och engagerad person. Du är strukturerad, analytisk och noggrann. För att passa i rollen tror vi även att du är social och utåtriktad, tycker att samarbete med kollegor, verksamheter och leverantörer är en viktig och naturlig del av vardagen. God kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig förutsätts.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-08
Sök via länk nedan.
Ange följande referens när du ansöker: 20:2016:15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Johnsson, Avdelningschef 023-491032
karin.johnsson@ltdalarna.seFacklig kontaktPia Ohlsson, SACO 076-83 75 702
pia.ohlsson@ltdalarna.seMargareta Nordman, Vision 070-55 18 999
margaretha.nordman@ltdalarna.seFöretagLANDSTINGET DALARNA
AdressLANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun
KontorsadressPersonalenheten Falun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2770184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.