Upphandlare till Kristianstads kommun

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Juristjobb / Kristianstad
2021-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare till Kristianstads kommun" (publicerad 2022-09-05) ⬅️


Visa alla juristjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Kristianstad, Bromölla, Hässleholm, Hörby, Höör eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du erfarenhet av offentlig upphandling samt har ett analytisk och pedagogiskt förhållningssätt? Då kan detta vara något för dig! Arbetet som upphandlare i Kristianstads kommun är både spännande och viktigt. Du kommer få en omväxlande och utvecklande roll då både upphandlingsföremålen och branscherna som berörs varierar vilket medför nya frågeställningar för dig i din roll.

Publiceringsdatum
2021-03-17

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för att planera och genomföra flera parallella processer främst inom varu- och tjänsteupphandlingar. Du agerar operativ projektledare och arbetar i nära samarbete med beställare och andra sakkunniga inom kommunen. I rollen kommer du genomföra upphandlingar, från behovsanalys till tecknat avtal tillsammans med representanter från kommunens verksamheter och därefter implementera, administrera samt följa upp avtalen.

I arbetet med att säkerställa avtalsefterlevnaden har upphandlingsenheten under flera år arbetat med ett internt e-handelssystem kopplat till varuramavtal och ligger i Sveriges framkant inom området.

Du kommer i denna roll vara kontaktperson i upphandlingsrelaterade frågeställningar mot avdelningen gemensam service, som svarar för bemanning, lokalvård, fordon och transport, måltid och intern service. På upphandlingsenheten är vi 12 medarbetare fördelat på åtta upphandlare, avtalscontroller, ekonomiadministratör, e-handelssamordnare samt upphandlingschef. Vi arbetar även nära kommunens miljöstrateger och förvaltningarnas inköpssamordnare.

Vem är du?
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning såsom universitets- högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom ett relevant område för arbetsområdet. Har du tidigare erfarenhet av offentlig upphandling, inköp, juridik eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig är det meriterande. Du har grundläggande datorkunskaper samt kunskap i Word och Excel. Vidare behärskar du svenska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har vana vid att skriva tjänsteskrivelser och formella dokument i offentlig organisation.

Du som person har ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer kommer väl till pass. Det är viktigt att du är noggrann, analytiskt, strukturerad och har initiativförmåga. Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar bra med andra. I arbetet ingår att stötta verksamheter i olika frågor inom upphandlingsområdet och därför har du en hög servicenivå och trivs med mycket kontakter internt som externt.

Om verksamheten
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.

Upphandlingsenheten är en centralt placerad expert- och stödfunktion under ekonomi- och upphandlingsenheten som årligen handlägger cirka 150 upphandlingar avseende varor, tjänster och byggentreprenad. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att praktiskt och strategiskt säkerställa att upphandlingar sker i enlighet med lagar, interna policys och politiska mål. Upprätta och utveckla ändamålsenliga affärsmodeller, säkerställa avtalsefterlevnad samt styra och analysera kommunens inköp.

Du erbjuds
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse.

Möjligheten att bredda arbetsuppgifterna så att de omfattar upphandling av byggentreprenader. Det finns även möjligheter att medverka i upphandlingsenhetens strategiska arbete.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 - 83 55 24 alternativt på maria.holmberg@jurek.se

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5635872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: