Upphandlare till inköpsenheten, Kommunstyrelsen

Strängnäs kommun, Inköpsenhet / Inköpar- och marknadsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenhet i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 36 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Ekonomiavdelningen i Strängnäs kommun utgör kommunens samlade stöd för budgetplanering, finansiell planering, uppföljning och prognoser, inköp och upphandling.

Inköpsenheten har en tvärfunktionell och strategisk roll i Strängnäs kommun. Det huvudsakliga uppdraget är att öka verksamhets- och invånarnytta genom att göra bra affärer. Enheten har också ett utvecklingsansvar för hela inköpsprocessen. Den är organiserad under ekonomiavdelningen och består för närvarande av sex tjänster varav tre är upphandlare. Arbetsplats ligger mitt i staden med gångavstånd till buss och tåg.
Vi har ett nära samarbete inom enheten och strävar efter att pröva nytt och bli bättre hela tiden. Våra lean-baserade gemensamma arbetsmallar och rutiner gör att det är lätt att komma in i arbetet.
Inköpsenheten kommer successivt övergå till ett arbetssätt med strategisk kategoristyrning (category management).




Publiceringsdatum
2019-12-11

Arbetsuppgifter
Som upphandlare har du ansvar för planering och genomförande av upphandlingsprojekt inom olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att med hjälp av uppdragsgivare från kommunens olika verksamheter genomföra marknadsanalyser och förstudier, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Rådgivning och stöttning internt i organisationen samt riskklassning och uppföljning av avtal är också uppgifter som ingår i din roll.

Tjänsten innefattar även att du arbetar med inköp på den strategiska nivån genom att bygga upp och driva kategoriteam, ansvara för analyser och utveckla strategier.

Tjänsteinnehållet kan till viss del komma att anpassas beroende på dina intressen, kompetens och erfarenhet. Det kan exempelvis komma att bli aktuellt att arbeta riktat med e-handel.

Vi erbjuder dig:

• möjlighet att bidra till samhällsnyttan,
• tillfälle att vara med och påverka måluppfyllelsen i Agenda 2030,
• möjlighet till fördjupning och fortlöpande utbildning,
• mycket god gemenskap och trevliga kollegor,
• friskvårdsbidrag, samt
• möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi och/eller juridik, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
• kan Microsoft Office-paketet,
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp,
• är självgående, vetgirig och initiativtagande,
• är förtroendeskapande och har hög social kompetens,
• är pedagogisk och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift,
• drivs av att göra goda affärer, samt
• har förmåga att hantera flera pågående processer/upphandlingar samtidigt och trivs med ett högt tempo.

Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet, praktisk och/eller teoretisk erfarenhet av lagen om offentlig upphandling, samt om du har arbetat med projektledning, kategoristyrning och avtalsförvaltning. Det är också meriterande om du har intresse och kompetens inom IT, samt om du har erfarenhet av systemförvaltning.

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund: utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt ök. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Inköpsenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "483/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Inköpsenhet

Jobbnummer
4996231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Inköpsenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Inköpsenhet: