Upphandlare till Grundskoleförvaltningen
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin:
https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltningPubliceringsdatum2024-01-11ArbetsuppgifterVill du vara med och utveckla Göteborgs nuvarande och framtida skolor?
Nu söker vi en samarbetsinriktad upphandlare till Grundskoleförvaltningen.
Som upphandlare hos oss kommer du att arbeta på vår ekonomienhet bestående av ca 26 medarbetare. I rollen kommer du att stödja och arbeta tillsammans med chefer och medarbetare inom grundskoleförvaltningen samt ingå i förvaltningens redovisning- och inköpsteam.
I dina arbetsuppgifter kommer bland annat följande att ingå:
• Rådgivande och stödjande roll i upphandlingsjuridiska frågor
• Upprätta, förvalta och följa upp avtal
• Driva och leda upphandlingar samt eventuellt domstolsprövningar
• Förnyade konkurrensutsättningar
• Internkontroll
• Systematiskt kvalitetsarbete
• Utveckling och kvalitetssäkring av ekonomiprocesser
• Att stötta kollegor i förvaltningen så att det blir lätt att göra rätt inom inköpsområdet
I uppdraget ingår även att bidra i ekonomienhetens interna kvalitetsarbete, samt ge förslag på förbättringar som leder till en god ekonomi inom förvaltningen.
På vår enhet tycker vi att det är viktigt med bra samarbeten och god teamkänsla, och vi blandar skarpa analyser med glada skratt. Tillsammans arbetar vi för att inspirera och utveckla varandra i syfte att öka förvaltningens måluppfyllelse.
För oss är det viktigt att värna en god och hållbar arbetsmiljö och vi uppmuntrar till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Ibland arbetar vi mer intensivt men har vid lugnare perioder möjlighet att kompensera med flextid.
Det finns även goda utvecklingsmöjligheter inom enheten och med hänsyn till din kompetens och ditt intresse är det möjligt att bli processledare inom ett visst område.
Vår arbetsplats sträcker sig över hela staden, ibland arbetar vi på plats ute i verksamheterna, ibland på kontoret och ibland finns det även möjlighet att arbeta hemifrån.
Våra kontorslokaler ligger på Gamlestads Torg 5 som du lätt når med buss, tåg och spårvagn. Här arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en kreativ och trevlig miljö!
KvalifikationerVi söker dig som har en, för tjänsten, relevant utbildning, det vill säga en tvåårig yrkesutbildning gärna med inriktning mot inköp och upphandling eller en universitets-/ högskoleutbildning med inriktning ekonomi. Du behöver även ha arbetat minst ett år inom området för inköp och upphandling.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LOU), samt stöttat chefer i upphandlingsfrågor. Har du arbetat i Proceedo, TendSign eller annat upphandlingssystem är även det meriterande.
Som upphandlare krävs det att du är skicklig på att samarbeta och att du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, samt kan anpassa kommunikation efter mottagare och situation.
I din yrkesroll är du noggrann och kan göra kvalificerade analyser och rimliga bedömningar. Vi tror också att du trivs med att jobba med kvalitetssäkring och att du har förmåga att se helheten, kan dra slutsatser och se samband utifrån ekonomiska underlag och övrig information.
Du tar eget ansvar för ditt uppdrag och känner dig trygg med att självständigt utföra dina arbetsuppgifter samt driva dina processer vidare. Under de perioder då vi har en högre arbetsbelastning krävs det att du behåller fokus på ditt uppdrag samt mot uppsatta mål och tidsplaner.
Vill du jobba i ett härligt och positivt team som vill utveckla varandra? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "STCC167974".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Grundskoleförvaltningen
Kontakt Enhetschef ekonomienheten
Lina Stegemann
lina.stegemann@grundskola.goteborg.se Jobbnummer 8385491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.