Upphandlare till Fastighetskontoret

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Vi sitter i nyrenoverade, fräscha och modernt anpassade lokaler i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuter från Centralstationen.

Vi söker dig
Är du en erfaren upphandlare som tillsammans med kompetenta medarbetare vill vara med och forma morgondagens Stockholm? Då har du nu möjlighet att få driva och utvecklas inom entreprenadområdet tillsammans med ett härligt gäng på Fastighetskontoret, Stockholms Stad.

Publiceringsdatum
2023-04-17

Om tjänsten
Som upphandlare ansvarar du för att självständigt planera och genomföra dina upphandlingar. Du bidrar till att utveckla inköpsverksamheten och enhetens arbetssätt samt stödjer även organisationen i affärsmässiga och upphandlingstekniska frågor. Ditt arbete innebär många intressanta och utvecklande samarbeten och kontakter, både internt och externt. Du deltar i flera spännande uppdrag där du i samarbete med verksamheten får möjlighet att utföra drift- och ramavtalsupphandlingar samt entreprenadupphandlingar för stora projekt.

Upphandlingsenheten består av 8 medarbetare som leds av en enhetschef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse.

Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och en relevant högskole-/universitetsutbildning inom juridik, teknik eller ekonomi alternativt examen från YH-utbildning inom upphandling. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.

Vi söker dig som har:

- dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och/eller en relevant högskole-/universitetsutbildning inom juridik, teknik eller ekonomi alternativt examen från YH-utbildning inom upphandling. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt.
- erfarenhet av upphandlingar inom bygg- och fastighetssektorn och en god förståelse för byggprocessen
- goda kunskaper i LOU
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och i skrift.

Vi ser det som meriterande om du har:

- goda kunskaper och erfarenhet inom entreprenadjuridik (ABT06, AB04, ABK09)
- erfarenhet av upphandling av standardavtal, AFF (ABFF15).

Som person är du driven och trivs med att arbeta med att utveckla/förbättra. Du har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat, flexibelt, analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt.

På fastighetskontoret är det viktigt att du verkar för vår värdegrund - ansvarstagande, nytänkande, professionalism och helhetsperspektiv. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter av arbete med liknande uppgifter.

Är du, utöver allt ovan, en team-människa som är lyhörd och kommunikativ? Ja, då kan du vara den vi söker!

Vi erbjuder dig
Genom att arbeta som upphandlare på Fastighetskontoret inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

På upphandlingsenheten bidrar alla till bättre rutiner och en roligare vardag. Alla i gruppen har sin unika bakgrund och kompetenser - det är vår styrka och bidrar till bra upphandlingar. Vi arbetar med stort engagemang, bär vårt ansvar med stolthet för uppdraget och stöttar varandra i olika frågeställningar. Vi är världens trevligaste upphandlingsgäng!

Hos oss får du:

- Arbeta med spännande och unika fastigheter
- Goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad
- En chef som engagerar, stöttar och utmanar
- Stor frihet att planera ditt arbete
- Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret
- En centralt belägen arbetsplats
- Förmåner som exempelvis Edenred lunchförmån, friskvård och semesterväxling
- En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar

Vi tillämpar flexibel arbetstid och har möjlighet till att arbeta viss del hemifrån.

Att arbeta hos oss är alltid varierade och ger stora möjligheter till personlig utveckling.

Låter det här som något för dig? Varmt välkommen in med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2350".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Fastighetskontoret, Upphandling

Kontakt
Jenny Börselius, Upphandlingschef
08-50826744

Jobbnummer
7666921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: