Upphandlare till Eskilstuna kommun

Arenius Schröder & Besterman AB / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB i Eskilstuna, Katrineholm, Ekerö, Örebro, Nyköping eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder. I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncern genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner. Är du en driven person som är nyfiken på att arbeta i en kommunal verksamhet som präglas av ett affärstänk i framkant? Då ska du läsa mer om denna tjänst!

Arbetsuppgifter

Vi som arbetar inom Upphandlingsenheten arbetar bland annat med att genomföra upphandlingar inom både varu- och tjänsteområdet. Enheten har ett funktionellt ansvar för hela kommunens inköp- och upphandlingsverksamhet. Inom enheten ingår också juristfunktion, kostsamordning och ett e-handelsansvar. Som upphandlare hos oss kommer du att jobba i ett team med stort engagemang och enorm drivkraft. Förutom upphandlare finns inköpare, inköpscontroller och administratör i vår arbetsgrupp. Vi arbetar även med andra interna och externa samarbetspartners. Vi är ett team som har ett starkt affärstänk och strävar hela tiden efter att utvecklas och vi vågar prova nya idéer. För oss är det viktigt att tänka framåt och vi vill gärna att du är med och tänker nytt!

Att ha kompetenta och drivande medarbetare är viktigt för oss, därför erbjuder vi dig bland annat goda utvecklingsmöjligheter både individuellt och tillsammans med kollegor, friskvårdsbidrag på 1700 kr/år, flextid och möjlighet till att arbeta på distans. Detta är ett inspirerande och roligt arbete i en utvecklingsinriktad miljö där just du är med och gör skillnad för våra medborgare inom Eskilstuna Kommun!

Som upphandlare på vår enhet kommer du självständigt att leda och driva upphandlingsprojekt med många kontaktytor både internt och externt. Du kommer arbeta konsultativt i alla typer av upphandlingsfrågor mot kunder inom våra olika förvaltningar samt bolag. Du kommer primärt arbeta mot IT-området men även tjänsteupphandling ingår till viss del. Rollen innefattar både operativt arbete ut mot kund men också strategiskt utvecklingsarbete inom området. Som upphandlare arbetar du även med uppföljningar, förhandlingar, förlängningar, sortimentsförändringar, uppsägningar och vitesdiskussioner gällande våra avtal. Vi söker dig som vill vara med och ansvara för och bidra till att utveckla kommunens upphandlingsarbete.

Kvalifikationer

Vi vill att du har en högskoleutbildning inom juridik. Följande erfarenhet/kunskap ses som meriterande:

• Specifika kunskaper inom området upphandling eller IT-rätt.
• Erfarenhet inom upphandling, strategiskt inköp eller erfarenhet av upphandling i offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av tjänsteupphandlingar, IT-upphandlingar eller kunskap om avtalsförvaltning.
• Kunskap om elektroniska upphandlingssystem såsom Tendsign.
• Goda kunskaper i Officepaketet

Du som upphandlare har ett prestigelöst arbetssätt, är trygg i dig själv och har förmågan att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Dessutom gillar du kreativt tänkande och är väldigt lösningsfokuserad i de frågor som uppstår och du är gärna med och bidrar. För att lyckas i rollen är du en utåtriktad och social person som har förmåga att skapa relationer. Du har även lätt för att hålla en god kundkontakt och en förmåga att leverera service på hög nivå. Eftersom varje medarbetare har stor frihet gällande sin egen planering kräver tjänsten en god förmåga gällande struktur och tidsplanering. Då vi även arbetar i många olika IT-system önskar vi att du har ett intresse och vana av att arbeta i olika system.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker nu dig som kan komplettera vårt team. Har du den rätta inställningen och en genuin vilja att lära dig? Är du engagerad, ambitiös, nyfiken och har förmågan att få saker att hända? Då är du kanske vår saknade pusselbit!

Vi ser fram att träffa just dig på en intervju!

Ansökan

Ansök senast: 2018-10-21

Kontaktpersoner

Mirja Saarväli
Upphandlingschef
016-710 71 08
mirja.saarvali@eskilstuna.se

Sofia Lövstedt
Upphandlare
016-7101967

Helene Larsson
Rekryteringskonsult AS&B Executive
070-2655682

Övrigt

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder. I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Larsson 070-2655682

Företag
Arenius Schröder & Besterman AB

Adress
Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218 Linköping

Kontorsadress
Kungsgatan 41 58218 Linköping

Jobbnummer
4372994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB: