Upphandlare till Botkyrka kommun

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Botkyrka, Ekerö, Huddinge, Södertälje, Stockholm eller i hela Sverige

Kommun

Inriktning transport, trygghet & säkerhet

Om Botkyrka kommun

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Om kommunledningsförvaltningen och upphandlingsenheten

Kommunledningsförvaltningens uppdrag är att hjälpa kommunstyrelsen i sitt arbete. Det kan vara allt från att verka för en hållbar kommun, genomföra exploateringar och demokratiutveckling till näringslivsfrågor eller planera informationsarbete. Det kan också handla om ekonomistyrning och att arbeta för en trygg och säker kommun.

Till kommunledningsförvaltningens upphandlingsenhet söker vi en upphandlare med inriktning mot transport samt trygghet & säkerhet. Upphandlingsenheten ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Verksamheten bedrivs med tydligt kundfokus och som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av TendSign, ett webbaserat upphandlingssystem, samt har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel.

Enhetens uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag cirka femton medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen. Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.

Publiceringsdatum
2018-12-20

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare i den centrala upphandlingsenheten arbetar du med inriktning mot kategorierna transport/fordon samt trygghet/säkerhet. Det kan även ingå upphandlingar inom andra områden, och kontakter med olika förvaltningar i kommunen förkommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Samarbete med berörd verksamhet och leda samt genomföra upphandlingar.
* Ansvara för att förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt kategoriområde.
* Utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning i samarbete med vår avtalscontroller.
* Ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor i hela verksamheten.

I Botkyrka arbetar vi konsultativt och värdesätter kvalitet och serviceanda. Vi arbetar processorienterat och du kommer också att få delta i interna utvecklingsprojekt.

Vem är du?

Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Erfarenhet att självständigt genomföra ramavtalsupphandlingar såväl som objektsupphandlingar. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.

Vi ser det som meriterande om du har kunskap om offentlig upphandling (LOU), erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av inköp och upphandling inom området transport/fordon eller trygghet/säkerhet.

Som person är du serviceinriktad och trivs med att samarbeta med andra. Du en har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. Du är också van att arbeta självständigt och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter om så krävs. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt.

Är du, utöver allt ovan, en team-människa som är lyhörd och intresserad av att hitta lösningar på ett problem. Ja då kan du vara helt rätt för uppdraget.

Välkommen med din ansökan!

Din ansökan

Sista ansökningsdagen är den 2019-01-06. Vi behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Botkyrka kommun.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Facklig(a) företrädare

Fackliga företrädare, nås via kommunens växel

Telefon: 08-530 610 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4521789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: