Upphandlare sökes till Stenungsunds kommun
Stenungsunds kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
2024-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare sökes till Stenungsunds kommun" (publicerad 2024-10-22) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration och digitalisering, kommunikation och samordning samt service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.
Upphandlingsenheten är tillsammans med ekonomienheten och fastighetsenheten en del av ekonomifunktionen. Vi som arbetar på ekonomifunktionen strävar hela tiden efter att vara ett team där vi kompletterar varandra på ett bra sätt. Vi drivs av ett stort engagemang, glädje i arbetet och är inte främmande för utmaningar.
Upphandlingsenheten är ett stöd till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor samt leder, samordnar och utvecklar kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet. Enhetens uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda verksamheter och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Stenungsunds kommun är i stark tillväxt vilket ställer krav på vår upphandlings- och inköpsorganisation.
Publiceringsdatum2024-04-26Dina arbetsuppgifterDrivs du av att göra bra affärer? Kul! Det gör vi på Stenungsunds upphandlingsenhet också och nu kan du bli en av oss.
Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i inköpsprocessen och i kommunens utvecklingsarbete inom området. Upphandlingsenheten skapar mervärde till sina kunder genom att stötta och vägleda i den offentliga upphandlingen. Enheten arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.
Upphandlingsenheten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som upphandlare i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling.
Enheten består, idag, av nio medarbetare som stöttar kommunens verksamheter i alla frågor avseende inköp, upphandling, avtalsuppföljning, med mera. Rollerna på enheten är fördelade mellan upphandlare (med olika inriktningar), inköpare, e-handelssamordnare, och avtalscontroller.
Upphandlingsenheten i Stenungsund genomför även upphandlingar för Lilla Edets kommun, Stenungsundshem AB, Stenungsunds Energi och Miljö AB samt samverkar i stor grad med övriga grannkommuner.
Som upphandlare i Stenungsunds kommun arbetar du självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i kommunens upphandlingsärenden. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. I rollen som upphandlare ingår att självständigt genomföra de upphandlingar som kommunens interna och externa kunder har behov av, både ramavtalsupphandlingar, objektspecifika upphandlingar, avrop genom förnyad konkurrensutsättning m.m. Uppdragen är av varierande storlek och komplexitet, inom olika kategorier så som varor, tjänster och entreprenader. Utöver upphandlingar så ingår det i rollen att genomföra utbildningsinsatser, agera rådgivande vid avtalsfrågor, agera support vid inköpsfrågor samt utföra övriga, för uppdraget, relevanta arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• högskoleutbildning, yrkesutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
• goda kunskaper inom LOU.
• hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• god pedagogisk förmåga att förstå verksamheternas behov och att kunna formulera om dessa till krav och avtalsvillkor.
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett mycket positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar och har erfarenhet från regelverk som AB/ABT samt ABK. Det är även önskvärt att du har B-körkort eftersom vi har externa kunder på olika platser som vi behöver kunna besöka.
Upphandlingsenheten i Stenungsunds kommun är ett gott team och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C190505".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)
Kontakt Upphandlingschef
Gabriella Glimstedt
gabriella.glimstedt@stenungsund.se 0303-732671 Jobbnummer 8640368
Observera att sista ansökningsdag har passerat.