Upphandlare sökes till Stenungsunds kommun

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-26

Dina arbetsuppgifter
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration, kommunikation, service samt kommunövergripande specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Upphandlingsenheten tillhör ekonomifunktionen. Upphandlingsenheten ansvarar för att kommunens samtliga inköp sker på ett korrekt sätt och bistår kommunens verksamheter med stöd i alla frågor som rör inköp och upphandling. Enheten ansvarar även för controllerfrågor avseende avtal.

Ansvarsområden
Drivs du av att göra bra affärer? Kul! Det gör vi på Stenungsunds upphandlingsenhet med och nu söker vi en ny kollega till vårt gäng.

Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och i kommunens utvecklingsarbete av inköpsprocessen. Upphandlingsenheten skapar mervärde till sina kunder genom att stötta och vägleda i den offentliga upphandlingen. Enheten arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.

Upphandlingsenheten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som upphandlare i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling.

Enheten består, idag, av elva medarbetare som stöttar kommunen verksamheter i samtliga frågor avseende inköp, upphandling, avtalsfrågor, med mera. Rollerna på enheten är fördelade mellan upphandlare (med olika inriktningar), e-handelssamordnare, och avtalscontroller.

Upphandlingsenheten i Stenungsund genomför även upphandlingar för följande organisationer, Lilla Edets kommun, Stenungsundshem AB, Stenungsunds Energi och Miljö AB, Södra Bohusläns Räddningstjänst samt Soltak AB.

Som upphandlare i Stenungsunds kommun så arbetar du självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i kommunens upphandlingsärenden. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. I rollen som upphandlare ingår att självständigt genomföra de upphandlingar som kommunens interna och externa kunder har behov av, både ramavtalsupphandlingar, objektspecifika upphandlingar, avrop genom förnyad konkurrensutsättning m.m. Uppdragen är av varierande storlek och komplexitet, inom olika kategorier så som varor, tjänster och entreprenader. Utöver upphandlingar så ingår det i rollen att genomföra utbildningsinsatser, agera rådgivande vid avtalsfrågor, agera support vid inköpsfrågor samt utföra övriga, för uppdraget, relevanta arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra och hantera upphandlingar/anbud för offentlig verksamhet som omfattas av LOU.
• Goda kunskaper inom LOU.
• Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Minst ett års erfarenhet av att genomfört upphandlingar självständigt.
• B-körkort.

Det är meriterande med erfarenhet av upphandling inom ett eller flera IT-relaterade områden. Meriterande är också erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign.

Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett mycket positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Upphandlingsenheten i Stenungsunds kommun är en sammansvetsad grupp och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Så ansöker du
Om företaget
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Randstad AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201412877".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Jenny Gillard
jenny.gillard@randstad.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Randstad AB varit leverantör

Jobbnummer
7112007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: