Upphandlare sökes till Stenungsunds kommun
Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
2021-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare sökes till Stenungsunds kommun" (publicerad 2022-09-05) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner i Stenungsund Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.
Publiceringsdatum2021-07-07ArbetsuppgifterNu söker vi dig som drivs av att göra bra affärer!
Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och i kommunens utvecklingsarbete av inköpsprocessen.
Upphandlingsenheten skapar mervärde till sina kunder genom att stötta och vägleda i den offentliga upphandlingen. Enheten arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv.
Upphandlingsenheten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som upphandlare i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling.
Du arbetar självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i kommunens upphandlingsärenden. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. I rollen som upphandlare ingår att självständigt genomföra de upphandlingar som kommunens interna och externa kunder har behov av, både ramavtalsupphandlingar, objektspecifika upphandlingar, avrop genom förnyad konkurrensutsättning m.m. Uppdragen är av varierande storlek och komplexitet, inom olika kategorier så som varor, tjänster och entreprenader. Utöver upphandlingar så ingår det i rollen att genomföra utbildningsinsatser, agera rådgivande vid avtalsfrågor, agera support vid inköpsfrågor samt utföra övriga, för uppdraget, relevanta arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra och hantera upphandlingar/anbud för offentlig verksamhet som omfattas av LOU.
• Goda kunskaper inom LOU.
• Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• 2-3 års erfarenhet av att genomfört upphandlingar självständigt.
• B-körkort
Det är meriterande med erfarenhet av upphandling inom ett eller flera IT-relaterade områden och/eller erfarenhet av entreprenadupphandlingar som innefattat kontakt med ABT 06, AB04, AMA AF12.
Meriterande är också erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och/eller E-handelsverktyget Visma Proceedo (WINST).
Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett mycket positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Upphandlingsenheten i Stenungsunds kommun är en liten, sammansvetsad, grupp på nio personer och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1043139".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Stenungsunds kommun, Sektor stödfunktioner
Jobbnummer 5852229
Observera att sista ansökningsdag har passerat.