Upphandlare, Sandvikens kommun
Sandvikens kommun, Inköpskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Inköpskontoret i Sandviken I Sandvikens kommuns kommunstyrelse ingår ekonomi- och inköpskontoret, i vilket inköpsenheten är en egen enhet. Du kommer att vara en del av vår inköpsenhet som består av upphandlare, inköpscontroller (rekrytering pågår) och e-handelssamordnare samt inköpschef. Tillsammans med dig kommer vi att vara 7 personer.
Inköpsenheten har ett strategiskt uppdrag att samordna, effektivisera och styra kommunens inköps- och upphandlingsprocesser vilket vi vill göra med en fast men vänlig hand. Sedan 1,5 år tillbaka samarbetar vi också med Ockelbo kommun och Hofors kommun och deras bolag för att göra gemensamma upphandlingar mm. Vi upphandlar varor och tjänster och ser till att avtal finns för kommunernas och bolagens behov, har ett bra och väl fungerande beställningssystem, underhåller avtalskataloger mm.
Vi som arbetar här på inköpsenheten är positiva och prestigelösa, har en öppen och transparent kommunikation och hjälper varandra för att vi tror att det är bästa sättet att nå goda resultat och samtidigt ha roligt på jobbet. I vårt arbete har vi samhällsnyttan och kommunens invånare i fokus, de är ju genom kommunens förlängda arm vår yttersta beställare. Arbetsplatsen ligger i Sandvikens stadshus ljusa och fräscha lokaler och centralt i Sandviken. Goda buss- och tågförbindelser till närmsta stad som är Gävle.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2021-12-17ArbetsuppgifterUppdraget som upphandlare är omväxlande, utmanande och innefattar många kontakter internt och externt. Du kommer att arbeta som internkonsult gentemot de kommunala verksamheterna och bolagen, och bidrar med juridisk och praktisk sakkunskap i upphandlings-, inköps- och avtalsfrågor, medverkar vid informations- och utbildningstillfällen samt i nätverk med marknad och leverantörer.
Du kommer att leda, planera och genomföra upphandlingsprojekt genom de olika steg som ingår i upphandlingsprocessen, från ax till limpa. Du kommer att arbeta brett och inom många upphandlingsområden.
Bland dina arbetsuppgifter ingår också att göra omvärldsbevakning och komma med förbättringsförslag inom upphandlingsområdet utifrån exempelvis marknadsutveckling, miljö, hållbarhet och aktuell domstolspraxis. Du kommer också att involveras i vårt e-handelsarbete och inköpsanalyser.
KvalifikationerVi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad samt arbeta med intressanta och utvecklande upphandlingsuppdrag. Som upphandlare måste du vara drivande i uppdragen, initiativrik och gärna både nyfiken och innovativ.
Du har minst eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning samt arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet och i enlighet med LOU.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att på ett framgångsrikt sätt kunna driva upphandlingsprojekt av varierande komplexitet och tempo (ofta högt) behöver du vara drivande, affärsmässig, pragmatisk och flexibel. Du är van att arbeta självständigt under eget ansvar.
För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik i dina åtaganden krävs att du har ett strukturerat sätt att arbeta, är noggrann och besitter en analytisk förmåga. Din stödjande och rådgivande roll förutsätter också att du är lyhörd, ödmjuk och känner dig bekväm med att tala inför människor, att arbeta konsultativt samt är pedagogiskt lagd.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Inköpskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "141-21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Inköpskontoret
Kontakt Inköpschef
Helena Wallbom
helena.wallbom@sandviken.se 026-24 19 31 Jobbnummer 6187781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.