Upphandlare ref nr 19/59

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.



Välkommen till Smedjebackens kommun!

I vår kommun strävar vi efter att erbjuda en arbetsmiljö där du som medarbetare ska känna dig väl mottagen, vara delaktig och få möjligheter till ett gott arbetsliv. Det är viktigt för oss att främja jämställdhet, jämlikhet och integration. Vi är en kommun som ser värdet i det arbete vi gör och brinner för att ta hand om våra äldre, barn/ungdomar och ge god service till våra kommuninvånare. Vi är en kommun som präglas av prestigelöshet och korta beslutsvägar. Det är viktigt för oss som arbetsgivare att bemöta våra medarbetares idéer och ta tillvara på deras kompetens på bästa sätt.

Smedjebacken kännetecknas som en välkomnande kommun med bra kollegor, god kommunikation samt att medarbetare får vara sig själva. En kommun där medarbetare sprider arbetsglädje mellan varandra. Detta är en av många anledningar till varför våra medarbetare väljer att stanna kvar en längre tid i Smedjebackens kommun. Vi tror att tillsammans kan vi alla leva upp till vår värdegrund där välkomnande, trygghet, framtidstro och engagemang är våra ledord.



Vi söker en upphandlare till Ekonomi- och upphandlingsavdelningen som är en del av kommunstyrelsen. Som upphandlare kommer du att få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete. Upphandlingsenheten består av två personer och ni kommer att arbeta mot alla delar av organisationen inklusive dotterbolagen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.

All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.

Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter kundservice.



Publiceringsdatum
2019-04-24

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ha en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar avdelningen ansvarar för.
Arbetet innefattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument i samarbete med beställare, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Som upphandlingsverktyg använder vi E-avrop.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, då du kommer att arbeta både med LOU, LUF samt med kvalitetssäkring av entreprenadupphandlingar. Vi ser det som en fördel om du också har erfarenhet av entreprenadupphandling.
Vi förutsätter att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för området, samt dokumenterade kunskaper inom olika delar av upphandlingsområdet. Det är viktigt att du kan ta egna beslut och att du är noggrann i ditt arbete.

Dina personliga egenskaper
För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar.
Du är serviceinriktad, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Som person är du även positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Referenser uppges.

Vill du utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Smedjebackens fortsatta upphandlingsarbete är du välkommen med ansökan.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Kontaktinformation
Helena Caspersson, Vision, 0240-660177

Annelie Johansson, Koncernekonomichef, 0240-660147

Arbetsplats
Vasagatan 17

777 30 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-17
Ange följande referens när du ansöker: 4069019250
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Caspersson 0240-660177
Annelie Johansson 0240-660147

Företag
Smedjebackens kommun

Adress
Smedjebackens kommun
Smedjebackens kommun
77730 Smedjebacken

Kontorsadress
Vasagatan 17, 777 30 Smedjebacken

Jobbnummer
4749543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: