Upphandlare Österåkers kommun

Österåkers Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Om arbetsplatsen

Upphandlingsenheten vid kommunledningskontoret i Österåkers kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader. Upphandlingsenheten har idag fyra medarbetare som arbetar i kontorslandskap med placering i Åkersberga.

Publiceringsdatum
2019-04-24

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för avtalsrätt, förhandling och upphandlingsjuridik.

Tjänsten innefattar att självständigt projektleda och genomföra upphandlingsprocessen inklusive behovs- och marknadsanalys, framtagande av förfrågningsunderlag, utvärdering, förhandling, tilldelning samt uppföljning av avtal. Arbetet sker i nära samarbete med beställare från olika delar av kommunens verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• goda kunskaper i LOU
• relevant akademisk utbildning
• erfarenhet av att självständigt driva projekt
• god kommunikationsförmåga
• mycket goda kunskaper i office-paketet

Det är även meriterande om du har

• mycket goda kunskaper i LOU
• erfarenhet av rådgivning i samband med avtalsskrivning
• erfarenhet av avtalsförhandling
• erfarenhet av att utbilda inom upphandling

Du är affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling och är initiativrik. Du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer. Arbetet ställer höga krav på god organisatorisk förmåga samt mycket god förmåga att hantera flera parallella projekt. Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och ger ett gott bemötande.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2019-05-08

Övrig information

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Gå gärna in och läs mer på www.osteraker.se där hittar ni bl a information om kommunen samt de förmåner som finns för anställda i Österåkers kommun.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Spång, Upphandlingschef linnea.spang@osteraker.se 08-54081165

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 36

Jobbnummer
4749017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: