Upphandlare och logistiksamordnare
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2015-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare och logistiksamordnare" (publicerad 2016-01-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Ks 1286/2015
Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har drygt 140 000 invånare med 165 olika nationaliteter.
Till vår Upphandlings- och uppföljningsavdelning söker vi nu två engagerade och erfarna upphandlare. Avdelningen består av 21 medarbetare och ingår i Örebro kommuns kommunledningskontor. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner. Örebro inför i början av december en samordnad varudistribution vilket innebär att ansvaret för distributionen överförs från de enskilda varuleverantörerna till en externt upphandlad leverantör. En av tjänsterna är därför en kombinerad tjänst där ca 50% av uppdraget är som logistiksamordnare.
Publiceringsdatum2015-11-19Dina arbetsuppgifterI uppdraget som upphandlare kommer du självständigt och i team ansvara för hela upphandlingsprocessen, från förfrågningsunderlag till beslut och avtal samt uppföljning och utvärdering. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och inom många spännande och intressanta områden. I arbetsuppgifterna för den ena tjänsten ingår att självständigt ansvara för upphandlingar inom bygg, fastighet, anläggning och teknikområdet medan den kombinerade tjänsten riktar sig mot livsmedel, transport och energi. Det inkluderar allt från inledande behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande av avtal, uppföljning av avtal samt viss leverantörsutveckling. En viktig uppgift är att stödja och vägleda våra beställare i upphandlings- och avtalsfrågor samt medverka i informations- och utbildningsinsatser till verksamheterna.
I uppdraget som logistiksamordnare kommer du att vara kommunens representant gentemot leverantören av distribitutionscentralen och transporttjänsterna. I samråd med leverantörerna utvecklar du kontinuerligt rutiner så att kommunens transporter kvalitetsäkras och följs enligt uppdragsbeskrivning. I tjänsten ingår även ett uppföljninsansvar samt att vara en kontaktyta gentemot kommunens varubeställare.
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlingsområdet.
Kompetenser• Högskole- /universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för de två tjänsterna, t. ex. inom juridik, ekonomi eller logistik
• Erfarenhet av att genomföra hela upphandlingsprocessen som anbudsgivare eller upphandlare
Övrigt meriterande
• Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor
• Kunskap om LOU
För tjänsten som upphandlare/logistiksamordnare är några års erfarenhet från arbete inom logistik- och transportbranschen dessutom meriterande.
För dessa tjänster söker vi dig som är affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål. För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
I uppdraget som logistiksamordnare krävs att du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant genemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
100%, tillsvidareanställning, 2 tjänster, tillträde enligt ö.k.
Facklig information
Vision: 019-21 23 31
SACO: 019-21 40 79
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2015-12-11.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Nordlund, Upphandlings- och uppföljningschef 019-21 55 42
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70359 Örebro
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2536939
Observera att sista ansökningsdag har passerat.