Upphandlare med juridisk kompetens
Socialstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare med juridisk kompetens" (publicerad 2017-02-08) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten som är en av enheterna på avdelningen för verksamhetsstöd. Upphandlingsenheten erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Som upphandlare bidrar du till att sänka Socialstyrelsens kostnader och höja kvaliteten för anskaffade varor och tjänster. Vi erbjuder en variationsrik tjänst i ett team av kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.
Vi söker dig som vill
• ge juridisk och praktisk hjälp till avdelningar som har behov av att göra upphandlingar för sin verksamhet
• anskaffa varor och tjänster enligt reglerna för offentlig upphandling
• upprätta och följa upp avtal
• ha en stor mängd interna och externa kontakter.
Kvalifikationskrav
• Juristexamen eller relevant examen innehållande minst 90 högskolepoäng i juridik, gärna civilrätt.
• Erfarenhet av att upprätta och följa upp kommersiella avtal.
• Minst tre års erfarenhet av upphandling (privat eller offentlig).
• Erfarenhet av offentlig upphandling.
• Mycket goda teoretiska kunskaper i upphandlingsreglerna, främst LOU och relevanta delar i EU-rätten.
För att lyckas i uppdraget är du analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt. Du är en en god pedagog och har god skriftlig såväl som muntlig kommunikativ förmåga. Vidare är du utåtriktad och bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av
• arbete i projektform, gärna som projektledare
• hantering av upphandlingar från ett leverantörsperspektiv
• att hantera det affärsmässiga perspektivet vid upphandlingar
• arbete som jurist på en affärsjuridisk advokatbyrå eller motsvarande
• att ha arbetat i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning och placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2016-04-26. Ansök via vår hemsida socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-10745/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2016-04-12KontaktPetra Cederström
Personalspecialist
075-247 30 47
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2776803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.