Upphandlare med inriktning mot IT

Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
2024-12-09


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling i Falkenberg

Brinner du för goda, hållbara affärer och kundrelationer? Arbeta i team är ditt sätt att arbeta? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker! Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för mångmiljonbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling.

Vi är idag en avdelning bestående av 11 personer. Förutom fem andra upphandlare och en chef för inköp och upphandling, har vi även två e-handelsutvecklare, en inköpsanalytiker samt två utvecklingsledare inom hållbarhet. Till vårt team söker vi nu en upphandlare som tillsammans med oss vill stärka och bidra till genomförande av goda hållbara affärer.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor som stöttar och hjälper varandra. En bra arbetsmiljö med hög grad av arbetsglädje är prioriterat och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid. Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet!

Publiceringsdatum
2024-12-09

Arbetsuppgifter
Rollen som upphandlare innebär ett stimulerande, utvecklande och roligt arbete där du kommer att erbjudas utmanande och engagerande arbetsuppgifter med möjlighet att göra stor skillnad och möjlighet att utveckla dig och vår verksamhet inom området inköp och upphandling med fokus på affärsmässighet. I rollen ingår att aktivt arbeta och komma med utvecklings- samt förbättringsförslag på hur vi kan utveckla våra processer kopplat till inköp och upphandling.

Som upphandlare arbetar du som självständig projektledare och bistår våra förvaltningar och bolag i upphandlingar genom hela processen, från behovs- och marknadsanalys, upphandlingsstrategi samt upphandlingsarbetet. Att samordna upphandlingar med andra kommuner i länet är också en del som ryms inom upphandlaruppdraget. En aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning samt rådgivning i upphandlings- och avtalsfrågor till kommunkoncernens olika verksamheter ingår även det i rollen.

Dialogen med våra förvaltningar, bolag och leverantörer är A och O och är ett viktigt inslag i din vardag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av offentlig upphandling. Har du erfarenhet av avtalsuppföljning är detta ett plus. Du ska ha erfarenhet av upphandling och upphandlingsarbete samt genomfört egna upphandlingar. Vi ser också att du har utbildning på högskole-/universitetsnivå eller yrkeshögskola inom upphandling, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser jämförbar.

Din tidigare erfarenhet inom området gör att du snabbt kan komma in i arbetet och det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet, konstruktiv problemlösning och affärsmässighet är det en förutsättning att du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är prestigelös, utåtriktad, drivande och har förmåga att skapa och behålla goda relationer.

Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att samarbeta och dela dina erfarenheter, idéer och tankar med kollegor för att stärka gruppens samlade kompetens. Ditt arbetssätt är konsultativt och du har en god kommunikativ förmåga, såväl muntligen som skriftligen. Du har ett kreativt sinne och kan hitta nya sätt att tänka och genom det kan du inspirera och motivera andra. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och ser inkludering som en naturlig del i arbetet.

Du är bekväm med att delta i och leda olika forum med både interna och externa aktörer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor både internt med kommunens förvaltningar/bolag men också externt med leverantörer är det viktigt att du har god förmåga att förklara det du vill förmedla ur olika perspektiv och för olika målgrupper. Du är van att presentera underlag, information och idéer såväl muntligt som skriftligt.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande så ansök redan idag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C223726 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling

Kontakt
Upphandling- och inköpschef, Serviceförvaltningen
Ann-Heléne Klasson
annhelene.klasson@falkenberg.se
0346-88 50 22

Jobbnummer
9050911

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Inköp och upphandling: