Upphandlare med inriktning IT

Haninge Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Haninge
2023-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare med inriktning IT" (publicerad 2023-06-26) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.



Upphandlare med inriktning IT

Upphandling Södertörn



Vill du bidra till bättre affärer i ett kompetent drivet upphandlingsteam?

Sök jobbet som upphandlare redan idag!

Vi söker nu en ny lagspelare till vårt positiva och kreativa arbetslag på Upphandling Södertörn.

Här finns stora möjligheter till personlig utveckling där du också kommer att bidra till vår resa mot att bli "Sveriges bästa offentliga affärer".

Upphandling Södertörn ger dig möjligheten att arbeta i en viktig och utmanande roll som IT-Upphandlare där du även vid behov kommer att arbeta med upphandlingar inom andra områden. I rollen som upphandlare får du en bredd av arbetsuppgifter som likväl är spännande som utmanande. Arbetet innebär upphandling i samarbete med Haninge- och Nynäshamns kommuns förvaltningar och övriga verksamheter.

Upphandling Södertörn är ett kompetent upphandlingsteam som spänner över flera olika upphandlingskategorier. Arbetsklimatet är öppet och kreativ där vi stöttar varandra. Vi arbetar ständigt på att förbättra vårt arbete och du kommer vara med och bidra i utveckling av inköpsorganisation och processer.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare får du självständigt planera och genomföra upphandlingar av varor och tjänster inom framför allt IT-området tillsammans med kommunernas förvaltningar och övriga verksamheter. Du kommer att driva upphandlingsprocessen och ha en nära dialog med både kommunernas egna verksamheter och kommunernas leverantörer. Du arbetar med omvärldsbevakning av området och bidrar till utveckling av upphandlingsprocessen, metoder och rutiner.

Rollen som upphandlare hos oss innebär såväl självständigt upphandlingsarbete som konsultativt stöd i upphandlingsprocessen. Som Upphandlare ansvarar du för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter.

Du kommer även ha en nära dialog och samarbete med våra egna funktioner inom inköp/e-handel och samordnad varudistribution. Inom affärsområdet IT arbetar idag 1 affärsområdesansvarig.



VÅRA FÖRVÄNTNINGAR
Vi söker dig som har:

• En högskoleutbildning med inriktning logistik, ekonomi, juridik eller annat relevant område alternativt en YH-utbildning.
• Flerårig erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete enligt LOU eller annan upphandlingslagstiftning, från offentlig eller privat verksamhet inom primärt IT-området.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga och erfarenhet att jobba i olika system.
• Erfarenhet av att arbete i upphandlingsverktyget TendSign eller liknande system.

Meriterande

• Erfarenhet av Projektledning.
• Erfarenhet från upphandlings- eller inköpsarbete från områden utöver IT.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara en person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. Tjänstens många kontaktytor, både mot beställare, leverantörer och internt, ställer även krav på en vilja att ge god service, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. Vi söker dig som är lösningsorienterad och tycker om att bidra till utveckling i samarbete med dina kollegor.

OM UPPHANDLING SÖDERTÖRN
Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.
Verksamheten består idag av 22 medarbetare inom strategiskt, taktiskt och operativt inköp. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.

Uppdraget för Upphandling Södertörn är att ständigt arbeta med att genom bra upphandling stärka kommunerna, höja kompetensen inom verksamheten, bättre möta upphandlingslagstiftningens ökade krav och som ett resultat av detta göra ännu bättre upphandlingar.

Målet med verksamheten är att upphandling av varor och tjänster sker på ett kostnadseffektivt, kvalitetssäkrat, affärsmässigt och rättvist sätt. Samverkan i upphandlingar sker även med övriga Södertörnskommuner. Upphandlingarna genomförs i enlighet med Lagen om offentlig upphandling (LOU).

Upphandling Södertörn har öppna ljusa lokaler i Haninges kommunhus. Endast ett par minuter från pendeltåg. Möjlighet till distansarbete viss del av tiden finns.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/999".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Haninge kommun (org.nr 212000-0084)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandlingsenheten

Kontakt
Klas Sandberg
08-6067000

Jobbnummer
7349711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Haninge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Haninge Kommun: