Upphandlare med inriktning entreprenad och fastighet

Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret i Uddevalla

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag dryga 53 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur.
Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan. Uddevalla kommun är i ett expansivt skede med stora etableringar inom handel samt satsningar på ett maritimt centrum.

Upphandlingsenheten, som är en del av ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret, driver för närvarande ett utvecklingsarbete som syftar till att under de närmaste två åren bygga upp en professionell kommungemensam upphandlings- och e-handelsfunktion.

Det övergripande målet är att genom effektiv och samordnad upphandlingsverksamhet och kategoristyrning skapa ett brett, tillgängligt och kvalitativt utbud av avtalade varor och tjänster och att därigenom minska kommunens totalkostnad för anskaffning. Upphandlingsenheten har idag 13 medarbetare. Vi söker nu en upphandlare som är specialiserad mot entreprenad och fastighet.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att självständigt och i grupp genomföra upphandlingar av varor och tjänster inom kategorierna entreprenad och fastighetsnära varor och tjänster.

I arbetsuppgifterna ingår också att vara konsultativt stöd till kommunens verksamheter i den omfattning de behöver för att hantera sina upphandlings- och inköpsbehov. Som upphandlare har man också ett ansvar för att informera om nya avtal inom organisationen och vara delaktig i arbetet med att tillgängliggöra produkter i kommunens e-handelsplattform. Kommunen stärker för närvarande de avtalsvårdande insatserna och uppföljningsarbete kommer därför också att vara viktigt ett inslag i tjänsten.

Viktiga kvalifikationer är att du som sökande har relevant högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller teknik och kvalificerad arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från upphandling inom entreprenadområdet är ett krav. Det innebär att du har dokumenterad praktisk erfarenhet från att ha deltagit i olika delar av upphandlingsprocessen. Du ska också ha god avtalsrättslig kompetens och du har kunskap om och erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem.

Önskvärda kvalifikationer är att du har bra förståelse för hur den goda affären ska byggas. God kunskap om entreprenadjuridik är meriterande. Vi värdesätter också stor vana av projektledarroller.

Personliga egenskaper som vi värderar är att du är trygg i dig själv och har en förmåga att ta egna initiativ och på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper. Du har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt. Du är lyhörd och innehar ett professionellt förhållningssätt med en hög personlig integritet. Du är mål-, kvalitets- och serviceinriktad. Vi fäster stor vikt vid affärsmässighet och din förmåga att arbeta i projektform.

Ansökan ska innehålla en presentation av den sökande i ett personligt brev och ett komplett CV. Annan dokumentation som kan bli aktuell att visa upp kommer att begäras i samband med eventuell kallelse till intervju

Du ska vara beredd att uppge löneanspråk vid en eventuell intervju. Kommunen tillämpar individuell lönesättning.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-03-14

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 2016/118
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Kvist, Upphandlingschef 0522-696914

Facklig kontakt
Kan nås via kommunens växel 0522-69 6000

Företag
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
2723435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret: