Upphandlare med fokus på affären

Helsingborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Avdelningen för ekonomi och styrnings uppdrag är att leda, stödja och utveckla ekonomi-, inköps- och styrningsprocesser för en hållbar ekonomisk utveckling. Vi utvecklar och förvaltar stadens ekonomisystem, inköpssystem och beslutsstöd. Koncernövergripande frågor inom ekonomi, finans, och bolag samt att förse koncernen med kapital på kort och lång sikt är andra uppgifter som ingår i avdelningens uppdrag.

Avdelningen består av 50 medarbetare som är organiserade i fyra enheter; ekonomi, finans och bolag, verksamhetsstyrning och inköp. Våra fysiska kontor finns på Järnvägsgatan 14 och Kungstorget 8 i centrala Helsingborg.

Helsingborgs stad köper varor och tjänster för 3,5 miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla stadens mål. Som upphandlare i Helsingborgs stad drivs du av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi är indelade i två team med individer som uppskattar varandras olikheter, arbetar tillsammans för gemensam utveckling, är ansvarstagande, stöttar varandra, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi trivs med att arbeta tillsammans.

Publiceringsdatum
2023-06-22

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att:

• som processledare genomföra upphandlingar och avtalsuppföljning
• jobba inom inköpsprocessen med behovsutredning, marknadsanalys, förfrågningsunderlag, avtal och avtalsuppföljning
• ha en styrande, konsultativ och stödjande roll gentemot verksamheterna
• samverka med kravställare och olika expertfunktioner från stadens förvaltningar
• utveckla den offentliga affären
• leda avtalsgrupper mot gemensamma mål
• vara en god lagkamrat där samarbete värderas högt
• vara kreativ, vidsynt och nyfiken
• arbeta mot verksamhetsmål och dina utvecklingsmål
• samverka, förankra och kommunicera med förvaltningar och kommunala bolag
• göra goda affärer och skapa värde.

Kvalifikationer
Vi söker en upphandlare med en förmåga att strukturera detaljer och integrera dem till en sammanhållen helhet. Du har en analytisk förmåga och kan snabbt identifiera vad som är väsentligt i olika sammanhang. Som en kontaktskapande individ är du skicklig på att lyssna och kommunicera, förstå olika perspektiv och skapa goda relationer både internt och externt.

Du är en beslutsam person som kan värdera när tillräckligt beslutsunderlag är framme och kan ta ställning utan att dra frågor i långbänk. Ditt arbete kräver att du vågar utmana lagstiftning och praxis för att utveckla arbetsområdet, vilket innebär att du behöver vara bekväm med att ta välavvägda risker i ditt beslutsfattande.

Du kommer att behöva vara noggrann, strukturerad och ha en stark förståelse för upphandlingsprocessen. Din förmåga att utvärdera och välja de bästa leverantörerna kommer att vara avgörande för att säkerställa framgångsrika upphandlingar.

Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå, YH-utbildning eller motsvarande. Meriterande om du har några års erfarenhet av inköps- eller upphandlingsfrågor inom flera olika områden. Om du vill arbeta i framkant, ta ansvar och utveckla området tillsammans med oss är du den person vi söker!

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-08-13

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Snarast

Varaktighet: 100 %

Antal tjänster: 1

Kontakt
V. 25-28
Susanne Hylander
Upphandlingschef
Telefonnummer: 042-105226

V. 29-30 Ingen möjlighet att ställa frågor per telefon. Mejla susanne.hylander@helsingborg.se

V. 31-32
Camilla Alfredsson
Inköpschef
Telefonnummer: 042- 105048

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Facklig
Robert Lexeklint
robert.lexeklint@helsingborg.se

Jobbnummer
7907960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: