Upphandlare med entreprenadkunskap

Linköpings kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden!

Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.

Om arbetsplatsen
Under 2018 påbörjar Trafikverket arbetet med järnvägsplanen för Ostlänkens dragning genom Linköping. Parallellt med arbetet med järnvägsplanen ska staden förberedas för Ostlänkens dragning samt ett resecentrum i ett nytt läge öster om Stångån, omgivet av nya innerstadskvarter. Under de kommande åren startar vi flera större stadsbyggnadsprojekt, bland annat ett nytt stationsområde, Tannefors, Stångebro strand och Övre Vasastaden.

Nu behöver vi en upphandlare som, precis som vi, vill arbeta med den utveckling Linköping står inför! Arbetar du idag som upphandlare, projektledare eller har annan relevant kompetens inom entreprenadbranschen? Vill du komma till en förvaltning där du får vara med i hela upphandlingsprocessen, från idé till verklighet? Då är du varmt välkommen att söka till oss!

Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som är en del av Kontoret för verksamhetsstöd.

Publiceringsdatum
2018-05-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att genomföra upphandlingar i ett nära samarbete med förvaltningens övriga kompetenser. Du får även en erfaren kollega som arbetar med upphandling. Därtill kommer du att få vara med tidigt i processen och sedan få se resultat hela vägen, från idé till verklighet.

Dina arbetsuppgifter blir att leda och genomföra upphandlingar. I dina arbetsuppgifter ligger också ett ansvar för att upprätta och förvalta ramavtal samt medverka i avtalsuppföljningar. Vidare kommer du också vara ett viktigt stöd för verksamheten då arbetet bland annat innehåller kommunikation och rådgivning i upphandlings-och avtalsfrågor till kollegor i våra olika kontor. Du kommer att:

• Leda och genomföra kvalificerade upphandlingar av entreprenader, varor och tjänster inom miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningens verksamhetsområden.
• Ge stöd och råd till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen i upphandlings- och avtalsfrågor.
• Säkerställa att processen ger optimal affärsnytta.
• Säkerställa att processen inte sker i strid med upphandlingsregelverket.
• Förvalta tecknade avtal.
• Tjänsten kan även innefatta viss ledning och medverkan i interna utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, exempelvis högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik, strategiskt inköp eller KY-utbildning inom upphandling, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.

Du ska ha god kunskap och erfarenhet av LOU. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med entreprenadupphandling och entreprenadjuridik, kanske arbetar du idag som projektledare och/eller inom entreprenadbranschen. Det är även meriterande med arbete med AMA och standardavtal AB 04, ABT 06 och ABK 09.

Du ska vara erfaren nog att klara av att vara självgående och driva egna upphandlingsprojekt från start. Arbetet kräver många kontakter varför du är serviceinriktad och har lätt att kommunicera med andra. Vi ser även att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har hög integritet.

Information om tjänsten
Tillträde: Augusti 2018

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1261

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Senad Beganovic, Ekonomichef senad.beganovic@linkoping.se 013-20 75 85
Anna Dyde, Upphandlare anna.dyde@linkoping.se 013-206578
Janin Tekkeden, Facklig representant, SACO 013-20 67 80
Ann-Christin Karlsson, Facklig företrädare, Vision 013-20 60 85

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 45, 581 81, Linköping

Jobbnummer
4132494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: