Upphandlare med driv och nyfikenhet

Sandvikens kommun, Inköpskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Inköpskontoret i Sandviken

Inköpskontoret består i dag av 3 upphandlare, en e-handelsansvarig med fokus på beställning (Raindance) och en inköpschef. Vi har ett nära samarbete med kommunjuristen som har övergripande juridiskt ansvar.
Vi erbjuder dig arbete i en positiv och trivsam miljö där du får möjlighet att utveckla din expertis inom upphandling. Sandvikens Kommun är en lagom stor kommun som består av kompetenta medarbetare där du ges möjlighet till inspirerande arbetsmiljö och kompetensutveckling. Vi erbjuder dessutom våra medarbetare ett flertal förmåner såsom t ex friskvårdsaktiviteter, en aktiv personalförening, ledig tid istället för semesterdagstillägg (införs 2018) och som upphandlare omfattas du av årsarbetstid vilket medger en flexibel arbetstid.

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.


Publiceringsdatum
2017-09-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en upphandlare som dessutom kommer att få en stödjande roll till e-handelsansvarige. Som upphandlare är samarbete med kollegor, verksamheten och leverantörer en viktig del i vardagen.
Som upphandlare arbetar du bland annat med att:
• genomföra upphandlingar och driva upphandlings- och inköpsprojekt
• ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor
• utveckla upphandlarrollen
• förbättra rutinerna för upphandlingar, mallar, m.m.
• följa den juridiska utvecklingen och
• föra ut kunskapen till det egna kontoret och övriga kommunen
På agendan finns bl a även miljöanpassad upphandling och ett aktivt arbete för ökade köp från avtal samt förvalta och följa upp tecknade avtal.


Kvalifikationer
Vi ser helst att du har en dokumenterad kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete.
För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik i dina åtaganden krävs att du har ett strukturerat sätt att arbeta samt en analytisk och pedagogisk förmåga. Vi ser gärna att du dessutom har intresse för och erfarenhet av upphandlingar där man tagit hänsyn till sociala aspekter samt miljö.
Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.
Vi fäster även stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill arbeta med intressanta och utvecklande upphandlingsuppdrag. Som upphandlare måste du vara drivande i uppdragen, initiativrik och gärna nyfiken. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet och är självständig med god samarbetsförmåga. Du ska även ha ett stort intresse för att skapa nytta och mervärde för den egna och den kommunala verksamheten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: 95-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Wallbom helena.wallbom@sandviken.se 026-24 19 31

Företag
Sandvikens kommun, Inköpskontoret

Adress
Sandvikens kommun, Inköpskontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3690727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Inköpskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Inköpskontoret: