Upphandlare Med Avtalscontrolleruppgifter Till Slso

Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare Med Avtalscontrolleruppgifter Till Slso" (publicerad 2019-02-01) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inspireras du av möjligheten att göra goda affärer och skapa värde för skattepengarna? Då ska du komma till oss!

Vi är en del av det centrala verksamhetsstöd som hanterar strategiska frågor och övergripande ledningsfrågor inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO). Vår enhet, upphandling och inköp, består idag av en avtals/upphandlingsjurist, nio upphandlare, tre inköpare, två avtalshandläggare samt en systemförvaltare. Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen för SLSO som uppgår till ungefär 1,7 miljarder.

Enheten ansvarar för upphandlingar och avtal inom SLSO, dessutom deltar vi i samordnade upphandlingar inom Stockholms läns landsting och bistår våra verksamheter med svar på frågor rörande inköp, upphandling och avtal. Vi har ett tydligt kundfokus där verksamheterna är våra kunder. Målsättningen är att göra professionella upphandlingar med god tillgänglighet till ramavtal för ett effektivt resursutnyttjande samt att tillhandahålla professionellt stöd till organisationen i upphandlingsfrågor.

Tjänsten är placerad vid Torsplan.

Om tjänsten
Rollen som upphandlare och avtalscontroller är en strategisk roll, där du tar ansvar för hela processen från upphandling till driftsättning och förvaltning av avtal; arbetar fram strategier, genomför anskaffningar samt följer upp och utvecklar avtal och leverantörsrelationer, tar fram statistik kring köp- och beställningsmönster, inköpskostnader samt gör verksamhetsanalyser inför upphandlingar. Du driver självständigt och affärsmässigt upphandlingar. Arbetet bedrivs i nära samarbete med expertgrupper och beslutsfattare inom verksamheterna.

I rollen ingår även nära kontakt med verksamheten för att få en förståelse för deras behov och därmed vad som behöver upphandlas och att ha en kontinuerlig dialog om de avtal som finns för att säkerställa avtalstrohet och underlätta verksamheternas arbete.

Vi behöver upphandlare som även arbetar aktivt med avtalsförvaltning i flera roller, ett av de största områdena är Hjälpmedelsområdet där vi arbetar med inköp av hjälpmedel för rörelsehindrade, hörselskadade, synskadade och personer med kognitiva och kommunikativa hinder. Andra områden som vi arbetar med är tjänsteupphandlingar (psykiatriker, handledning, städ, julbord etc.). Vi hjälper även till med förnyade konkurrensutsättningar när så behövs.

Om dig
Du har en relevant högskoleutbildning, gärna inom ekonomi/juridik, eller specifik inköps- eller upphandlingsutbildning.

Erfarenhet av kvalificerat inköps- eller upphandlingsarbete från offentlig- och/eller privat verksamhet är en merit. Annan relevant bakgrund kan vara erfarenhet att skriva och lämna anbud till offentlig verksamhet, kunskap om inköpsmetodik/kategoristyrning och kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling). Vi ser gärna att du har erfarenhet av något av områdena ovan, inom offentligt eller privat verksamhet

Vi arbetar i Office och i flera IT system varför god datorvana, gärna i Excel, är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, affärsmässig och har förmåga att se helheten. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan ta ett självständigt ansvar för ditt arbetsområde och har lätt för att tala inför och koordinera en grupp.

Intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-05-29

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Ahnell 0737454937

Företag
Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO

Adress
Stockholms läns sjukvårdsområde SLSO
Box 45436
10431 Stockholm

Kontorsadress
Box 45436

Jobbnummer
4172791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso: