Upphandlare inom it/telekom

Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet / Inköpar- och marknadsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet i Botkyrka

Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vi har ett samlat ansvar för e-handelsfrågor och leverantörsreskontra och ansvarar för ett projektkontor. Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av TendSign och har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel.

Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder.

Upphandlingsenheten består av cirka 23 medarbetare. Vi är ett dussintal upphandlare, en avtalscontroller, sex personer som jobbar med e-handel och leverantörsreskontra och ett projektkontor om två personer. Tillsammans driver och utvecklar vi upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.

Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.



Publiceringsdatum
2019-04-18

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en upphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot kategorin it/telekom. Du kommer som en av två it-upphandlare arbeta brett mot kommunens olika förvaltningar och ha ett nära samarbete med ansvariga för digitalisering och it i kommunen. Det kan även ingå upphandlingar inom andra områden.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Att som processledare i samarbete med berörd verksamhet leda och genomföra upphandlingar.
• Att ansvara för, förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt ansvarsområde
• Att utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning i samarbete med vår avtalscontroller.
• Att ge stöd och råd i upphandlings- och avropsfrågor.

Vi arbetar konsultativt och värdesätter kvalitet och serviceanda. Vi arbetar processorienterat och du kommer också delta i interna utvecklingsprojekt.



Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Erfarenhet att självständigt genomföra ramavtalsupphandlingar såväl som objektsupphandlingar. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.

Vi ser det som meriterande om du har kunskap om offentlig upphandling (LOU), erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av inköp och upphandling inom området it och telekom.

Som person är du serviceinriktad och trivs med att samarbeta med andra. Du en har förmågan att agera på en strategisk nivå samt arbetar mål- och resultatinriktat. Du är också van att arbeta självständigt och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter om så krävs. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt.

Är du, utöver allt ovan, en team-människa som är lyhörd och intresserad av att hitta lösningar på ett problem. Ja då kan du vara helt rätt för uppdraget.

ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: KS/2019:267
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Norén peter.noren@botkyrka.se 0702345705
Annika Wärnsäter 070-188 69 46

Företag
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Adress
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 TUMBA

Jobbnummer
4742718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet: