Upphandlare inom IT

Helsingborgshem AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgshem AB i Helsingborg

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Tycker du om att arbeta med frågor som gör skillnad i människors vardag och i förlängningen bidrar till samhällsnyttan? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig!

Vi söker en upphandlare som blir del av ett team som gillar varandra och har kul på jobbet.

Publiceringsdatum
2022-11-14

Dina arbetsuppgifter
Ditt fokusområde som upphandlare är inom IT, men rollen innefattar mycket mer och har en stor variation och bredd i vardagen. Förutom upphandlingar inom IT-området kommer du bl.a. genomföra upphandlingar för fastighetsnära tjänster, vara ett stöd för verksamheten vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar. Du kommer också vara delaktig i att hålla utbildningar för verksamheten, vidareutveckla våra rutiner och vara ett stöd i avtalsfrågor vid behov.

Som upphandlare hos oss bidrar vi till en ökad affärsmässighet och ger möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i rollen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med följande utbildning och kvalifikationer:

Högskola/Universitet

• Goda kunskaper i LOU och/eller LUF.
• Minst 2 års praktisk erfarenhet av offentlig upphandling.
• Utbildning inom aktuellt område, alternativt annan relevant utbildning med inriktning upphandling och/eller inköp.

• Van användare av Officepaketet och andra verksamhetsstödjande IT-system.
• Van användare av upphandlingssystem. För närvarande använder vi Mercell TS.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi söker någon som passar in i vårt team och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är socialt trygg, är initiativrik och lösningsorienterad. Du är ansvarsfull, strukturerad och har förmågan att självständigt driva och planera ditt arbete. Du är affärsmässig och har viljan att alltid göra den bästa affären. Att leda upphandlingsprojekt trivs du med och du inser och sätter stort värde på hantverket inom upphandling.

Som person är du prestigelös och tar gärna upp frågor till diskussion inom teamet för att få nya perspektiv på saker. Du trivs i ett samarbetsklimat som kännetecknas av öppenhet och tydlighet.

Du tycker om och motiveras av en vardag bestående av omväxlande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.

Tjänsten är en direktrekrytering till Helsingborgshem och Randstad är samarbetspartner i rekryteringsprocessen.

Vi erbjuder
Helsingborgshems företagskultur, arbetssätt, kundbemötande genomsyras av våra värderingar "vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss". Det återspeglas i våra attityder och beteenden och är en naturlig del av vårt arbete och där hoppas vi att du vill vara med och påverka. Vi arbetar för att våra värderingar ska vara levande och aktuella för alla medarbetare men också uppfattas av omvärlden som en del av vår identitet, en självklar del av varumärket.

Helsingborgshem är en organisation med stort hjärta och ansvarstagande som fortsätter sträva efter förbättring och utveckling, nöjda medarbetare och gott rykte.

Kontaktinformation
Claudia Baronescu, Rekryteringskonsult Randstad, claudia.baronescu@randstad.se

Arbetsplats
Regementsvägen 2

254 57 Helsingborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgshem AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4585963244".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgshem AB (org.nr 556048-0674), http://www.helsingborgshem.se

Kontakt
Rekryteringskonsult Randstad
Claudia Baronescu
claudia.baronescu@randstad.se

Jobbnummer
7170199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgshem AB: