Upphandlare/inköpssamordnare

Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret i Göteborg

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 350 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.


Publiceringsdatum
2018-04-17

Arbetsuppgifter
Nu har du chans att vara med och bidra till att utveckla framtidens Göteborg för nu söker vi en kompetent och engagerad upphandlare och inköpssamordnare med central placering i Göteborg. Du kommer att tillhöra stadsbyggnadskontorets avdelning för verksamhetsstyrning som består av enheterna ekonomi, juridik, HR, ärendeprocess, kommunikation, kund och kontorsservice. Avdelningen har bland annat ansvar för förvaltningens inköps- och upphandlingsprocess.

Som upphandlare/inköpssamordnare hos oss på stadsbyggnadskontoret ansvarar du för att säkerställa kvaliteten i upphandlingsarbetet. I din roll arbetar du tillsammans med upphandlingsjurist och utgör då förvaltningens inköps- och upphandlingsfunktion. I detta arbete ingår att välja rätt form av upphandling, kvalitetssäkra förfrågningsunderlag, utforma utvärderingsmodeller, utvärdera anbud med mera. Du besitter goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling och är en person man vänder sig till för service, råd och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor. Du utbildar regelbundet personal i upphandlingsrättsliga frågor och ger praktisk information om hur processerna på förvaltningen fungerar. Vidare administrerar du våra digitala upphandlingsverktyg och följer upp genomförda upphandlingar tillsammans med verksamheten.

Vi på verksamhetsstyrning arbetar tillsammans med övriga delar av verksamheten för att ha god kvalitet och hög effektivitet i arbetet med inköp och upphandling och vi har hög ambitionsnivå vad gäller efterlevnaden av lagregler inom upphandlingsområdet. Tillsammans med kollegor tar vi gemensamt ansvar för våra leveranser.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot inköp, ekonomi, offentlig förvaltning eller annan relevant högskoleutbildning eller motsvarande vilket också kan inbegripa förvärvad erfarenhet/kunskap. Vidare har du erfarenhet av arbete med inköp och upphandling från medelstor/stor organisation. Erfarenhet från digitaliserade inköps- och upphandlingsprocesser samt från inköp/upphandling i offentlig verksamhet är meriterande.

De egenskaper och färdigheter vi tror är viktigast för att du ska trivas hos oss är att du gillar samarbete och är lyhörd för verksamhetens behov, att du har god analytisk förmåga och att du ser möjligheter och lösningar. Du bör ha förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera bland egna arbetsuppgifter. Du ska också vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten och vilja arbeta med ständiga förbättringar. Vidare är du bra på att formulera dig i tal och skrift, du har god datorvana och kanske har du också vissa ekonomikunskaper. Du sätter stort värde på ett positivt arbetsklimat och vill gärna vara med och bidra till trivseln på arbetsplatsen.

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: A774749
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Carlsson 031-368 16 39

Företag
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret

Adress
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4089777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret: