Upphandlare/inköpare

Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm / Inköpar- och marknadsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm i Kungälv

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kommunkansliet ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration. Enheten har 29 medarbetare av vilka fyra ingår i upphandlingsgruppen. Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och använder sig av upphandlingssystemet Kommers men även avtalsdatabasen proceedo. Gruppen består i dagsläget av tre upphandlare och en avtalscontroller som arbetar i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. Inom upphandlingsområdet har kommunen samarbeten med Göteborgs Stad men även med de övriga grannkommunerna.

Till upphandlingsgruppen söker vi nu en junior upphandlare / inköpare.


Publiceringsdatum
2020-01-16

Arbetsuppgifter
Som upphandlare i Kungälv har du ansvar för planering och genomförande av upphandlingsprojekt inom olika inköpsområden med skiftande komplexitet. Tillsammans med olika uppdragsgivare inom kommunens verksamheter leder du upphandlingsarbetet, upprättar upphandlingsunderlag, ansvarar för anbudsutvärdering och avtalsutformning samt avtalsuppföljning. Vidare arbetar du med intern rådgivning, förhandlingar, utbildning samt avtalsförvaltning i syfte att åstadkomma goda affärer för kommunmedlemmarna. I tjänsten ingår vidare att bevaka rättsutvecklingen inom offentlig upphandling och ta de initiativ som behövs. Det ingår att informera och utbilda organisationen i inköpsfrågor och de ramavtal som kommunen tecknat.


Kvalifikationer
Vem du är
Du har eftergymnasial utbildning inom upphandling, jur kand utbildning eller ekonomiutbildning på högskolenivå. Har du därutöver erfarenhet av att genomföra inköp åt offentlig sektor är det meriterande.

Vi tror att du som person är prestigelös, med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmodligen tycker du om att driva projekt och får energi av att samarbeta med olika kompetenser i en stor och komplex organisation. Du är noggrann, har integritet och ett intresse för inköp inom offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-06-01 eller tidigare enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A927657".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Jobbnummer
5044436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli Juridik Överförm: