Upphandlare/inköpare
Nykvarns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
Är du vår nya upphandlare?
För drygt två år sedan bestämde sig Nykvarns kommun för att satsa på upphandlings- och inköpssidan. Ett visst arbete har påbörjats och nu är det dags för utveckling och utformning av de interna upphandlings- och inköpsprocesserna. Som Nykvarns upphandlare kommer du vara avgörande i dessa processer och fungerar som ett stöd för kommunledningen.
Organisatoriskt är tjänsten placerad hos kansliavdelningen. Kansliavdelningen ansvarar för arkiv, juridiskt stöd, kommunövergripande utredningar, upphandling, kontorsservice, överförmyndare samt sekretariat och registratur för kommunfullmäktige, kommunstyrelse och utbildningsnämnd. Sammanlagt finns 10 medarbetare på kansliavdelningen, som leds av kanslichefen.
Som upphandlare kommer ditt uppdrag bland annat innebära att ta fram en upphandlingsstrategi, ge förslag på upphandlings- och inköpsorganisation samt att följa upp och utvärdera upphandlings- och inköpsprocesserna. Det förväntas även att du utvecklar, reviderar och implementerar interna styrdokument. Du kommer vara sakkunnig, granskande och fungera som ett stöd samt ge lösningar och förslag i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor. Detta genom att t ex planera och genomföra upphandlingar både självständigt och i samverkan med verksamheterna samt hålla interna utbildningsinsatser.
Du har högskoleutbildning med för tjänsten relevant inriktning till exempel juridik, alternativt annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet från offentlig upphandling är ett krav och du har några års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, gärna kommunal. Det är viktigt att du är kunnig gällande upphandlingsjuridiska aspekter och det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenader. Du har mycket god språklig förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.
Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har god förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp ditt arbete. Du är analytisk och strategisk som tar initiativ till utveckling och förbättring - både självständigt och i grupp. Du är serviceinriktad, rak och tydlig i din kommunikation, inger förtroende och har lätt för att skapa relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten är säkerhetsklassad varför säkerhetsprövning kommer att ske som ett led i rekryteringsprocessen. Detta innebär också krav på att du är svensk medborgare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
Publiceringsdatum2019-03-19ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 07:2019:5
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSisilya Rhawi 08-55501002
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 20
Jobbnummer 4676628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.