Upphandlare, Gävle
Lantmäteriet / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2017-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare, Gävle" (publicerad 2017-03-27) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Inköpsfunktionen är en del av Lantmäteriets koncerngemensamma enheter och genomför upphandlingar av varor/tjänster samt ger stöd till kärnverksamhetens operativa inköpsprocess. Lantmäteriets ambition är att vara en ledande e-myndighet. För inköpsfunktionen innebär det att ha fokus på elektroniska processer för inköp och upphandling. Vi använder i dag upphandlingsverktyget Tendsign och e-beställsystemet Proceedo. Ett arbete med att implementera ett tvärfunktionellt arbetssätt avseende kategoristyrt inköpsarbete inom hela organisationen pågår.
Inköpsfunktionen söker nu en upphandlare med placering i Gävle.
Publiceringsdatum2017-01-10Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med:
• att genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) på uppdrag av och i nära samarbeta med verksamhetsansvariga. Även avrop genom förnyad konkurrensutsättning och andra förfaranden kommer att bli aktuella
• att ge rådgivning och stöd till verksamheten
• att aktivt delta i arbetet med att utveckla våra inköpsprocesser i syfte att optimera vårt bidrag till verksamhetsnyttan
Du arbetar teambaserat och i nära kontakt med funktionens övriga medarbetare.
Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma är bl a:
• Uppföljning av leverantörsprestanda
• Spendanalyser
• Deltagande i kategoriteam
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med ekonomisk eller juridisk inriktning med kunskaper inom LOU och/eller upphandlingskompetens förvärvad genom grundläggande utbildning inom området kompletterad med flerårig praktisk erfarenhet av offentlig upphandling
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet/kunskaper om leverantörsstyrning och kategoristyrt inköpsarbete är meriterande
Personliga egenskaper vi värdesätter är att du:
• Har förmågan att jobba självständigt såväl som i team
• Har initiativförmåga
• Strukturerad med en välutvecklad analytisk förmåga
• Är utåtriktad och skapar goda kontakter och relationer i yrkesmässiga sammanhang
• Har ett konsultativt förhållningssätt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Inköpschef Göran Persson, telefon 070-3833776. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg telefon 026-633379 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg telefon 026-633122. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/143
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3252393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.